На главную страницу
 

Аналитические статьи
Прогнозы экспертов
Юридические консультации
Консультации экспертов
Библиотека экспертов

Авторизация
Логин:
Пароль:
Забыли свой пароль?
Регистрация
Поиск по порталу









nsjewels.com.ua - ювелирный магазин

База знаний / Аналитика / Образование

Обговоримо проект освітніх СТАНДАРТІВ старшої школи?

Версия для печати Версия для печати

Чи побачимо хоча б у ХХІ столітті українську старшу школу по-справжньому профільною школою компетентісного типу, до котрої світ перейшов ще з другої половини ХІХ століття?

То государство лучшее, где дурным людям
нельзя править, а хорошим нельзя не править.
Питтак.

Спочатку про чотири позиції з офіційного змісту проекту та нашим коментарем надії на дійсно оновлену школу.

Перша. У старшій школі навчання є профільним. Обов’язковий для вивчення зміст освітніх галузей на цьому етапі реалізується завдяки окремим навчальним предметам, модульній технології або інтегрованим курсам за вибором загальноосвітніх навчальних закладів відповідно до загальної кількості годин, передбачених для кожної галузі.

Коментар: Відсутність мови про перелік та кількість предметів всередині освітньої галузі надає закладу та громаді реальну свободу вибору.

Друга. Співвідношення навчальних годин, обов’язкових для вивчення і самостійно обраних старшокласниками для профільного навчання, становить орієнтовно 50 : 50 відсотків.

Коментар: Розширення варіативного вибору також є передумовою до справжньої, а не формальної профільності навчання старшокласників.
 

Освітні галузі 

Годин на тиждень для навчання протягом двох років 

Ступні Інваріантна складова 

 

Мови і літератури 

12 

Суспільствознавство 

Мистецтво* 

 

Математика 

Природознавство 

Технологія* 

 

Здоров’я і фізична культура 

Разом 

36 

Варіативна складова 

 

Цикл профільних предметів 

24 

Загальноосвітній цикл (вибірково-обов’язкові предмети) 

Додаткові години на впровадження поглибленого вивчення окремих предметів, допрофільного та профільного навчання, на курси за вибором, факультативи, - + індивідуальні заняття 

10 

Разом 

40 

Третя. Навчальна програма є нормативним документом, що конкретизує для кожного класу визначені стандартом результати навчання відповідно освітньої галузі або її складника, деталізує відповідний навчальний зміст, засобами якого ці результати досягаються, а також містить рекомендації щодо виявлення й оцінювання передбачених освітніх результатів.

Коментар: Відсутність поняття кількості годин з предмету підсилює можливості вільного цільового вибору як щодо рівня складності навчання, так і його змісту.

Четверта. БАЗОВИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН для школярів ІІІ ступеня (10 – 11 класи) має наступні освітні галузі (див. витяг з таблиці проекту).

А тепер постає ПРИНЦИПОВО важливе питання щодо справжності декларацій про профільність старшої школи: "Чи отримує за цим стандартом кожен заклад ПРАВО вільно відбирати предмети для своєї освітньої діяльності зі старшокласниками, лише дотримуючись умови збереження кожної освітньої галузі інваріантної складової?".

Втім, життєвий досвід, попри усі надії на дійсно нову старшу школу, наперед з сарказмом та песимізмом підказує наступні варіанти відповідей:

- МОНМС просто відмовчиться, бо у його розумінні всенародне обговорення – це зовсім не діалог, не роз’яснення, не популяризація, не обґрунтування, а просіювання "пропозицій від народу" наперед фіксовано-потрібного змісту.

- Академія педагогічних наук скаже, що вона давно за справжнє профільне навчання у форматі 12-річної освіти, але ж до нас не дослухаються у повній мірі.

- Освітянська громада махне рукою, бо наперед бачить, що у наступних "роз’яснювальних" документах усі натяки на свободу вибору будуть жорстко регламентовані, і старшокласник як тягнув на собі ношу з двадцяти обов’язкових предметів, так і тягтиме її далі. Справжню профільність і надалі будуть допрацьовувати репетитори, як всеукраїнські телеканали у поті чола пестують поширення у масах різного роду шахрайства та масового втягування молоді у згубні для здоров’я звички.

Втім, внутрішньому голосу так хочеться помилитися і хоча б у ХХІ столітті побачити українську старшу школу по-справжньому профільною школою компетентісного типу, до котрої світ перейшов ще з другої половини ХІХ століття.


| Количество показов: 891 |  Автор (привязка):  Бєлий Володимир Іванович |  Голосов:  4 |  Рейтинг:  3.66 | 

Якщо Ви хочете залишити свій коментар, просимо пройти авторизацію

Возврат к списку


Материалы по теме:





Статьи по разделам
АПК (19) 
Демография (97) 
День в истории (49) 
Здравоохранение (195) 
Книжный мир (22) 
Культура (360) 
Лица эпохи (162) 
Молодежная политика (142) 
Наука и технологии (279) 
Образование (552) 
Общество (471) 
Политика (1059) 
Право (360) 
Социология (126) 
Экология (47) 
Экономика (543) 
Энергетика (60) 

ПОДПИСКА

ЭКСПЕРТЫ ВЭС
Ходакова Світлана Анатоліївна

ПРОГНОЗ ЭКСПЕРТА

БИБЛИОТЕКА

Право на пісню

Всеукраинская экспертная сеть
Разработка ВОНО «Эксперты Украины»
© «ВЭС», 2007
Разработка и поддержка – Всеукраинская общественная научная организация "Эксперты Украины". © Все права защищены. Использование материалов портала разрешается при условии ссылки (для Интернет-изданий – гиперссылки) на www.experts.in.ua