Соціальні ініціативи Президента: за і проти

Понад 40% опитаних можуть покращити своє ставлення до Глави держави у випадку додержання ним своїх соціальних обіцянок – це майже вдвічі більше сьогоднішнього рівня довіри до В.Януковича

Згідно з результатами дослідження, проведеного Соціологічною групою "Рейтинг", громадяни України в абсолютній більшості підтримують соціальні ініціативи Президента і готові суттєво покращити своє ставлення до Глави держави у разі їх успішного виконання. Проте, вірять в їх успішне виконання значно менше, при цьому більшість вважає соціальні ініціативи популізмом, на який грошей в державі немає.

Поінформованість про соціальні ініціативи Президента

58% опитаних громадян добре поінформовані про оголошені на початку березня соціальні ініціативи Президента, 23% – знають про це в загальних рисах, 10% – щось чули, але зовсім мало і 9% – взагалі нічого не знають.

Найкраще поінформовані про соціальні ініціативи Президента люди старшого віку з відносно вищим рівнем освіти, більше на Донбасі, в Центрі та на Сході країни. Цікаво, що прихильники Свободи та КПУ більше поінформовані про соціальні ініціативи Президента, ніж прихильники Партії регіонів. Найменше цікавляться темою громадяни, які не визначилися з вибором, та ті, які не збираються йти на вибори.

Підтримка окремих соціальних ініціатив Президента

Абсолютна більшість (від 84 до 94%) опитаних підтримують соціальні ініціативи Президента.

Так, стимулювання державою створення нових робочих місць для молоді та осіб передпенсійного віку підтримують 94% опитаних, у т.ч. повністю підтримують 74% і швидше підтримують – 20%.

Стабілізацію цін на ліки першої необхідності для літніх людей підтримують 93% опитаних, у т.ч. повністю підтримують 69% і швидше підтримують – 24%.

Збільшення вдвічі одноразової допомоги до Дня перемоги інвалідам війни підтримують 93% опитаних, у т.ч. повністю підтримують 66% і швидше підтримують – 27%.

Підвищення пенсій майже 9 мільйонам пенсіонерів мінімум на 100 гривень підтримують 92% опитаних, у т.ч. повністю підтримують 64% і швидше підтримують – 28%.

Виплату компенсацій за знеціненими вкладами Ощадбанку колишнього СРСР у розмірі 1000 гривень для понад 5 млн. громадян, які не отримали їх у 2008–2009 роках, підтримують 89% опитаних, у т.ч. повністю підтримують 62% і швидше підтримують – 27%.

Запровадження податку на багатство, зокрема, оподаткування квартир понад 200 кв.м., будинків понад 400 кв.м., машин з об’ємом двигуна понад 3,4 куб.м., інше, підтримують 89% опитаних, у т.ч. повністю підтримують 65% і швидше підтримують – 24%.

Запровадження для окремих категорій громадян іпотечних кредитів під 2-3% підтримують 84% опитаних, у т.ч. повністю підтримують 58% і швидше підтримують – 26%.

Соціальні ініціативи практично однаково підтримують в різних регіонах країни. Водночас, є певні відмінності у ставленні в залежності від політичних симпатій.

Так, запровадження іпотечних кредитів під 2-3% більше підтримують прихильники Партії регіонів та Фронту змін, найменше – прихильники Батьківщини.

Запровадження податку на багатство більше підтримують прихильники КПУ, найменше – Батьківщини та Свободи.

Виплату компенсацій за знеціненими вкладами Ощадбанку колишнього СРСР однаково підтримують прихильники КПУ, Свободи і Партії регіонів, а найменше – УДАРу та Фронту змін.

Стимулювання державою створення нових робочих місць для молоді та осіб передпенсійного віку більше підтримують прихильники КПУ, Партії регіонів та Фронту змін, а найменше – Свободи. Збільшення вдвічі одноразової допомоги до Дня перемоги інвалідам війни, стабілізацію цін на ліки для літніх людей більше підтримують прихильники КПУ.

Як бачимо найбільше сподобалися соціальні ініціативи Президента прихильникам КПУ.

Віра у виконання соціальних ініціатив Президента у 2–3 рази поступається рівню їх підтримки.

Так, найбільше опитані вірять у виконання ініціативи щодо збільшення вдвічі одноразової допомоги до Дня перемоги інвалідам війни (вірять – 52%, не вірять – 36%), а також підвищення пенсій мінімум на 100 гривень (вірять – 47%, не вірять – 42%) та виплати компенсацій за знеціненими вкладами Ощадбанку колишнього СРСР у розмірі 1000 гривень (вірять – 41%, не вірять – 47%).

Найменше вірять у виконання ініціатив зі стабілізації цін на ліки (вірять – 32%, не вірять – 56%), створення нових робочих місць (вірять – 27%, не вірять – 59%), запровадження дешевих іпотечних кредитів (вірять – 27%, не вірять – 55%) та податку на багатство (вірять – 28%, не вірять – 60%).

Найменше вірять у виконання соціальних ініціатив Президента на Заході та Донбасі. Значно більше вірять на Півдні, в Центрі та на Півночі.

Лише прихильники Партії регіонів більше вірять в реалізацію соціальних ініціатив (від 55 до 80%), ніж не вірять. Також вірять в реалізацію соціальних ініціатив прихильники КПУ (від 30% до 65% в залежності від ініціативи). Серед прихильників опозиційних партій відносно більше вірять в реалізацію ініціатив прихильники УДАРу, Свободи та Фронту змін.

Ставлення до соціальних ініціатив

35% опитаних вважають, що в державі є необхідні кошти на виконання соціальних ініціатив Президента, 47% – вважають, що коштів на них немає. Ще 18% – не змогли відповісти на це питання.

Вважають, що такі кошти в державі є, передусім, прихильники Партії регіонів, а також (дещо менше) – КПУ, Батьківщини та УДАРУ.

Цікаво, що опитані, які вважають, що необхідні кошти на соціальні ініціатив в державі є, вдвічі більше вірять в їх успішну реалізацію.

75% опитаних вважають, що соціальні ініціативи Президента Віктора Януковича – це скоріше передвиборчий популізм і лише 14% – скоріше турбота про людей. Відносно більше людей, які вважають соціальні ініціативи турботою про людей, проживає на Півдні країни.

Половина прихильників Партії регіонів вважають ініціативи турботою про людей, водночас третина – передвиборчим популізмом. Прихильники решти політичних сил в переважній більшості вважають ініціативи передвиборчим популізмом, навіть прихильники КПУ, яким найбільше вони сподобалися.

Цікаво, що опитані, які вважають, що соціальні ініціативи Президента – це скоріше турбота про людей, втричі більше вірять в їх успішну реалізацію.

90% опитаних, які вважають, що необхідних коштів в державі на реалізацію соціальних ініціатив немає і 60%, які вважають, що кошти є, вважають їх передвиборчим популізмом.

Попри те, що більшість опитаних вважають соціальні ініціативи Президента передвиборчим популізмом, значна частина готова покращити своє ставлення до В.Януковича у разі їх успішної реалізації.

Так, 19% опитаних зазначили, що їх ставлення до Президента В.Януковича однозначно покращиться у випадку виконання соціальних ініціатив, ще 23% – швидше покращиться. 46% – вважають, що їх ставлення не зміниться, лише у 3% – погіршиться. Ще 9% не змогли відповісти на запитання.

Таким чином, понад 40% опитаних можуть покращити своє ставлення до Глави держави у випадку додержання ним своїх соціальних обіцянок – це майже вдвічі більше сьогоднішнього рівня довіри до В.Януковича.

Найбільше готові покращити своє ставлення до В.Януковича мешканці Півдня, Сходу та Центру країни. Більше люди старшого віку, а також молодь. Швидше в містах, ніж в селах. Швидше жінки, ніж чоловіки.

Покращити своє ставлення до Президента, у випадку виконання соціальних ініціатив, готові абсолютна більшість прихильників Партії регіонів, щонайменше половина прихильників КПУ, близько 40% "невизначених" та людей, які не збираються брати участь у виборах.

Найбільш непохитними є прихильники Свободи і Громадянської позиції, хоча і серед них близько чверті можуть покращити своє ставлення до В.Януковича у випадку виконання соціальних ініціатив.

Прикметно, що серед тих, хто вважає соціальні ініціативи Президента передвиборчим популізмом, майже третина готові покращити своє ставлення до В.Януковича у випадку їх виконання. При цьому готові покращити своє ставлення до В.Януковича майже 90% опитаних, які вважають ініціативи турботою про людей.

Повна версія звіту

______________________________________________________________________

Аудиторія дослідження: населення України віком від 18 років і старші
Вибіркова сукупність: 2000 респондентів
Метод дослідження: особисте формалізоване інтерв’ю згідно з опитувальником (face to face)
Помилка репрезентативності дослідження (з ймовірністю 0,95): для значень, близьких до 50%, похибка становить не більше 2,2%, для значень, близьких до 30%, - не більше 2%, для значень, близьких до 10%, - не більше 1,3%, для значень, близьких до 5%, - не більше 1%
Терміни проведення дослідження: 15 – 26 березня 2012 р.

Розподіл областей:

Захід: Волинська, Закарпатська, Івано-Франківська, Львівська, Рівненська, Тернопільська, Чернівецька
Центр: Вінницька, Кіровоградська, Полтавська, Хмельницька, Черкаська
Північ: м. Київ, Київська, Житомирська, Сумська, Чернігівська
Південь: АР Крим, Одеська, Херсонська, Миколаївська, м. Севастополь
Схід: Дніпропетровська, Запорізька, Харківська
Донбас: Донецька, Луганська


| Количество показов: 1109 |  Автор:  Соціологічна група "Рейтинг" |  Голосов:  2 |  Рейтинг:  3.44 |  FORUM_MESSAGE_CNT:  0 | 

Возврат к списку


Материалы по теме:

Аналитика



Разработка и поддержка – Центр интеллектуальных ресурсов и технологий.
© Все права защищены. Использование материалов портала разрешается при условии ссылки (для Интернет-изданий – гиперссылки) на www.experts.in.ua