На главную страницу
Фондовий ринок у липні-серпні 2008 року
 
 Главная 
 Экспертная сеть 

Аналитические статьи
Прогнозы экспертов
Юридические консультации
Консультации экспертов
Библиотека экспертов

Авторизация
Логин:
Пароль:
Забыли свой пароль?
Регистрация
Поиск по порталу


Курсы валют

База знаний / Аналитика / Економіка

Проект Основних державних пріоритетів соціально-економічного розвитку на 2009-2012 рр.

Версия для печати Версия для печати

Проект основних державних пріоритетів соціально-економічного розвитку на 2009-2012 рр. було розроблено на виконання доручення Прем’єр-міністра України Ю.Тимошенко від 03.07.2008 №33987/0/1-08. і виноситься на обговорення з громадськістю.

Представникам влади, роботодавцям, профспілкам, а також вченим і іншим представникам громадського суспільства пропонується взяти участь в обговоренні цього Проекту.

Опрацьована матриця пріоритетів стане базовим документом для упорядкування розроблення та виконання державних цільових програм, а також розроблення середньострокової програми соціально-економічного розвитку економіки України до 2012року.

Зміст

І.  Створення сприятливих рамкових умов для підвищення конкурентоспроможності  економіки

1.1. Макроекономічна стабільність
1.2. Досконала регуляторна політика
1.3. Розвиток конкуренції на внутрішньому ринку
1.4. Підвищення ефективності Уряду
1.5. Зміцнення інституту власності як основи ринкової системи господарства
1.6. Розвиток фінансових ринків
1.7. Проведення судової реформи

IІ. Людина і Сталий розвиток

2.1.      Модернізація         системи  охорони здоров’я
2.2.      Сучасна і якісна освіта та підготовка кадрів
2.3.      Розвиток культури
2.4.      Розвиток фізичної культури та спорту
2.5.      Створення ринку доступного житла
2.6.      Підвищення якості життя
2.7.      Розвиток пенсійної системи
2.8.      Сталий розвиток довкілля
2.9.      Адаптація до глобальних кліматичних змін

ІІІ. Технологічний прорив в  індустрії

3.1.      Підвищення технологічного рівня обробної промисловості
3.2.      Впровадження нових та відновлюваних джерел енергії
3.3.      Підвищення ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів
3.4.      Підвищення рівня енергозабезпечення економіки


ІV. Зняття інфраструктурних обмежень

4.1.      Будівництво сучасних транспортних коридорів та інтегрування до загальноєвропейської інфраструктури
4.2.      Розвиток залізничного транспорту та підвищення його безпеки
4.3.      Розвиток морських портів
4.4.      Розвиток аеропортів
4.5.     Відновлення та модернізація муніципальної інфраструктури
4.6.     Розвиток сучасних засобів зв'язку

V. Перехід до  високоефективного аграрного та аграрно-переробного виробництва

5.1.     Запровадження європейських принципів державної підтримки сільськогосподарських виробників
5.2.     Переорієнтація агровиробництва із урахуванням кліматичних змін
5.3.     Нарощення виробництва продукції тваринництва
5.4.     Нарощення ввиробництво продукції рослинництва
5.5.     Комплексне забезпечення  споживачів харчовими продуктами власного виробництва

VІ. Створення сучасної інноваційної системи

6.1.     Вдосконалення системи генерації  знань
6.2.     Формування інноваційної інфраструктури
6.3.     Розвиток системи управління інтелектуальною власністю
6.4.     Активізація інноваційного попиту та трансферу технологій
6.5.     Державна забезпечення взаємодії елементів НІС
6.6.     Інтеграція науково-технологічного потенціалу України у світове господарство

VІІ. Україна і світ

7.1.    Інституційна євроінтеграція
7.2.    Набуття членства України в ЄС
7.3.    Створення поглибленої зони вільної торгівлі з ЄС

Напрямки

Бюджетні пріоритети

 

функціональні [1]

для державних цільових програм [2] 

І.  Створення сприятливих рамкових умов для підвищення конкурентоспроможності  економіки

 

1.1.Макроекономічна стабільність

Поступове зменшення показника індексу споживчих цін до рівня 5 відсотків (грудень до грудня) у 2012 році

 

Утримання дефіциту державного бюджетного у розмірі, що не перевищує 2 відсотків валового внутрішнього продукту

 

Утримання частки державного зовнішнього боргу у відсотках ВВП на рівні, що не перевищує 10 відсотків

 

Стабілізація та зменшення рівня податкового навантаження до рівня, що не перевищує ** відсотків до ВВП

 

Забезпечення видатків капітального характеру у консолідованому бюджеті на рівні 5 [3]   відсотків ВВП

 

1.2. Досконала регуляторна політика

Підтримка та створення сприятливого середовища для малого бізнесу відповідно до європейської хартії малих підприємств. Зменшення втручання держави у діяльність суб’єктів господарювання та усунення перешкод для розвитку господарської діяльності.

 

 

Спрощення процедури започаткування, ведення та виходу з бізнесу.

Скорочення спрощення процедури започаткування бізнесу  до 14 днів

 

 

Захист прав споживачів.

Якісні товари і послуги

(- кількість проведених перевірок - ** ;                         

- кількість виявлених порушень прав споживачів під час  перевірок  - **;

- сума застосованих санкцій - ** ;

- кількість притягнутих до відповідальності осіб - **.)

 щорічне розроблення національних стандартів гармонізованих з міжнародними та європейськими – не менше 1500 стандартів, в т.ч. Держспоживстандартом 900 стандартів – до 2010 року упровадження у 2009-2010 роках – 9 технічних регламентів;

перегляд та скасування застарілих стандартів (в основному колишнього Радянського Союзу – біля 16 тис. стандартів);

збільшення рівня гармонізації національних стандартів з міжнародними та європейськими стандартами у 2009 році –  до 51%, у 2010 році – до 58%.

 

 

Гармонізація національної нормативної бази з європейською.

 

 

Оптимізація процедури ліцензування

скорочення кількості видів господарської діяльності, які підлягають ліцензуванню**;

скорочення кількості документів, які додаються до заяви про видачу ліцензі**ї;

скорочення терміну ліцензії у будівництві до 20 відсотків – у 2011 році, до 10 відсотків – у 2015 році.

 

 

Запровадження державного регулювання природних монополій на ринку комунальних послуг

 

збільшення середнього рівня цін до економічно обґрунтованих витрат на виробництво;

ліквідація перехресного субсидування.

 

 

1.3. Розвиток конкуренції на внутрішньому ринку

Розвиток конкурентного середовища на ринку житлових послуг, стимулювання  створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ)

Збільшення частки загальної площі багатоквартирного (5 та більше поверхів) житлового фонду:

яка утримується об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків – до 50%;

яка передана в управління керуючим компаніям, управителям  - до 50%  

 

 

Розбудова мережі консультаційних центрів з питань сприяння створенню ОСББ та запровадження інституту управителів житлових будинків.

 

1.4. Підвищення ефективності Уряду

Стандартизація системи адміністративних послуг,  оновлення реєстрів функцій та послуг державних органів

 

Формування стабільного професійного корпусу державних службовців.

Професіоналізація державної служби

 

Підвищення в органах виконавчої влади інституційної спроможності, необхідної щодо адаптації національного законодавства України до законодавства ЄС (acquis communautaire)

Ліквідація корупції як явища на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування.

Розширення поінформованості  та доступу громадського  суспільства до прийняття рішень на центральному та місцевому рівні

 

Забезпечення відповідності фідуціарними вимогами ЄС системи фінансової звітності, контролю та державних закупівель

 

Модернізація системи  управління  фінансами  

Впровадження європейських норм внутрішнього фінансового контролю

 

Реформа адміністративно-територіального устрою

 

Проведення реформи адміністративно-територіального устрою з використанням коштів місцевих бюджетів

Підвищення конкурентоздатності регіонів шляхом децентралізації виконавчої влади та становлення ефективного місцевого самоврядування

Оновлення генпланів міст, відповідно до задач ЕВРО-2012.

 

1.5. Зміцнення інституту власності як основи ринкової системи господарства

Посилення ефективності управління державним майном.

Прозорість інформаційного поля  у сфері  оренди і продажу об’єктів приватизації, зокрема із земельними ділянками

 

Забезпечення ефективного управління державними корпоративними правами

 

Інвентаризація та розмежування земель державної та комунальної власності

 

Створення ефективного ринку землі та землекористування.

 

1.6. Розвиток фінансових ринків

Забезпечення прав міноритарних акціонерів на участь в управлінні та на одержання частки прибутку акціонерних товариств.

 

Перетворення ринку цінних паперів у ефективний механізм капіталізації заощаджень.

- запровадження обігу нових видів цінних паперів (пенсійних облігацій, нових видів корпоративних облігацій та привілейованих акцій, похідних фінансових інструментів (деривативів), українських депозитарних розписок, ф’ючерсних контрактів тощо).- збільшення частки угод, що укладаються на організаційно - оформленому ринку (до 15 % у 2015 році).

 

 

Створення ефективної національної депозитарної системи (забезпечення функціонування надійної системи реєстрації та обліку прав на  цінні папери, а також приведення діяльності учасників депозитарної системи у відповідність до міжнародних стандартів – до 2015 році);

 

 

Перетворення  страхового ринку у ефективний механізм зменшення ризикованості господарської діяльності.

 

 

Посилення ролі лізингового ринку як ефективного інструменту інтенсивного оновлення основних фондів підприємств всіх форм власності.

зростання обсягів лізингових операцій до 12 млрд. гривень у 2010 році

 

 

Розбудова інститутів спільного інвестування як механізму залучення коштів населення в інвестиційний процес.

 

 

1.7. Проведення судової реформи

Підвищення ефективності судової влади в Україні.

 

IІ. Людина і Сталий розвиток

 

2.1.   Модернізація         системи  охорони здоров’я

Розширення охоплення населення України якісними медичними послугами, профілактика захворювань та цільова диспансеризація населення.

підвищення середньої тривалості життя населення та фіксування її на рівні 68,1 років, у т.ч. чоловіків – 62,4 та жінок – 74,1 роки;

збільшення показника умовного здоровя (питомої ваги осіб, визнаних умовно здоровими в загальній кількості населення) до ___ % (зараз – 24,3%, у 1990 році – 62,6%).

Зниження кількості уперше зареєстрованих випадків захворювань, за видами хвороб **

 

 Імунопрофілактика  населення.

Забезпечення первинної медико-санітарної допомоги на засадах загальної (сімейної) медицини

 

 

Стандартизація медичних послуг на 80% у 2010р.; 100% - 2015.

 

 

Зниження захворюваності по соціально небезпечним хворобам, діабетом та серцево-судинним захворюванням

Забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляд та підтримка ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД

 

Забезпечення профілактики туберкульозу, лікування, догляд та підтримка  хворих на туберкульоз

 

Лікування серцево-судинних  захворювань

 

Лікування онкологічних захворювань у т.ч. дитячих

 

Лікування діабету

 

стабілізація рівня захворюваності населення за основними віковими демографічними групами за такими хворобами, як ВІЛ/СНІД, туберкульоз, тощо;

зниження рівня захворюваності на серцево-судинні і судинно-мозкові хвороби;

зниження показника летальності від злоякісних новоутворень на 5-10%;

зменшення нових випадків діабету (на 1000 населення на рік);

зменшення коефіцієнту захворюваності на хвороби, що передаються статевим шляхом.

 

Впровадження у практику новітніх методів діагностики та ефективності лікування хворих

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зменшення на 13% темпів розповсюдження ВІЛ-інфекції/СНІДу

Зменшення на 42% рівня захворюваности на туберкульоз

 

Забезпечення профілактики туберкульозу, лікування, догляд та підтримка  хворих на туберкульоз

Охорона материнства і дитинства

зменшення кількості матерів, померлих від ускладнень вагітності, пологів та післяпологового періоду, на 100 тис. народжених живими немовлят - до 11 осіб;

 

зниження рівня смертності дітей віком до 5 років (кількості померлих на 1000 осіб віком до 5 років у середньому за рік) - до 12 осіб;

 

зниження рівня смертності немовлят (кількості померлих дітей віком до 1 року на 1000 народжених живими) - до 9 осіб.

 

 

 

Підвищення репродуктивного здоров’я нації

 

 

2.2.  Сучасна і якісна освіта та підготовка кадрів

Підвищення якості освіти в дошкільних закладах

чистий показник охоплення дошкільною освітою дітей 3-4 років – 63 %;

чистий показник охоплення дошкільною освітою дітей 5 років – 57 %.

Збільшення частки дітей що вміють читати та рахувати до 6 років.

 

Робота з обдарованими дітьми

 

Підвищення якості загальнообов’язкової освіти

чистий показник охоплення початковою освітою дітей 6-9 років  –99 %.;

чистий показник охоплення повною загально середньою освітою – 99 %.

Підвищення якості тестування.

Безоплатне підвезення дітей до шкіл

Оновлення навчально-методичного забезпечення навчальних закладів

Інформатизації та комп’ютеризації закладів освіти

 

Оптимізація мережі закладів професійно-технічної освіти. Ліквідація структурної диспропорції між попитом і пропозицією на ринку праці.

Забезпечення загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання з природничо-математичних і технологічних дисциплін;

Інформатизація та комп’ютеризація вищих навчальних закладів

 

Впровадження якісної вищої освіти відповідно до європейських стандартів.

Підвищення якості наукової діяльності у вузах.

чистий показник охоплення вищою освітою осіб віком від 18 до 22 років – 65 %;

чисельність випускників вищих навчальних закладів у 2012 році – 560 тис.чол.

Впровадження механізму державно-приватного партнерства у освітянських проектах.

 

Запровадження  сучасних стандартів та нормативів системі освітянських послуг

 

2.3.Розвиток культури

Розвиток культури та культурного розмаїття

 

Підвищення якості культурно-просвітницьких програм на Українському телебаченні та радіо

 

Збереження та охорона культурної спадщини

збереження та використання об'єктів  культурної  спадщини  в суспільному житті.

Створення конкурентоспроможного вітчизняного туристичного продукту

 

Стимулювання розвитку вітчизняного книговидання, кінематографії та анімації

 

2.4.Розвиток фізичної культури та спорту

Збільшення кількості громадян, залучених до фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи.

Збільшення відсотку загальної чисельності, кількості школярів, що відвідують заклади фізичної культури.

Забезпечення доступності всіх верств населення до занять фізичною культурою і спортом

Розвиток інфраструктури фізичної культури та спорту

збільшення кількості облаштованих спортивних майданчиків за місцем проживання та у місцях масового відпочинку населення до 300 одиниць щороку;

підвищення рівня забезпечення населення фізкультурно-спортивними залами, плавальними басейнами та спортивними майданчиками (з розрахунку на 10 тис. осіб);

облаштування спортивних майданчиків за місцем проживання та у місцях масового відпочинку населення до 300 одиниць щороку

збільшення мережі центрів фізичного здоров’я населення "Спорт для всіх" до 15 одиниць щороку;

 

Розвиток олімпійських, неолімпійських, паралімпійських та дефлімпійських видів спорту

 

Підвищення ступені включеності інвалідів до спортивного життя в країні

 

Розширення участі національних збірних команд України у змаганнях міжнародного рівня

 

 

 

Підготовка до проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу

Забезпечити якісну підготовку та  проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу".

2.5.Створення ринку доступного житла

Зниження вартості будівництва, у т.ч. житла, що споруджується за рахунок бюджетних коштів

 

Забезпечення громадян  доступним житлом

Будівництво доступного житла на **  млн. кв. м загальної площі щорічно.

 

Скорочення строків перебування громадян (членів молодих сімей)  на квартирному обліку до 5 років;

 

Забезпечення позачерговим житлом певних категорій населення.

Запровадження фінансових механізмів надання та утримання житла (іпотека).

Збільшення частки іпотечного кредитування в загальних обсягах кредитування до ** відсотків

2.6. Підвищення якості життя

Соціальний захист незахищених верств населення та  подолання бідності

зниження частки бідного населення (за національною межею бідності) до 19,8% ( у 2006 році-28,1%);

оплата праці не нижче 3 дол. за годинну.

 

Визначення та встановлення економічно обґрунтованих рівнів державних витрат соціального спрямування (освіта, охорона здоров’я, екологія) в консолідованому бюджеті України

 

Соціальний захист бездомних громадян і безпритульних дітей

(виконання Україною зобов'язань, передбачених Конвенцією ООН про права дитини та іншими міжнародними договорами України з питань захисту прав дитини, усиновлення, опіки і піклування)

Боротьба з безпритульністю та бездоглядністю

подоланні    дитячої

безпритульності і бездоглядності, запобіганні сирітству, створенні

умов для всебічного розвитку та виховання дітей.

 

Впровадження ефективної системи соціального страхування

запровадження єдиного соціального внеску

 

Адаптація та інтеграція інвалідів у всі сфери суспільного життя. Залучення роботодавців до соціальних проектів.

створення умов  для  реабілітації  та

інтеграції  осіб  з обмеженими фізичними можливостями,  психічними

захворюваннями та розумовою відсталістю в суспільство

 

2.7.Розвиток пенсійної системи

Зміцнення фінансової стійкості та відновлення соціальної справедливості у солідарній пенсійній системі

забезпечення розмірів пенсій для всіх категорій громадян в залежності від особистого трудового внеску, зокрема залежно від віку та стажу, уникнення соціальної несправедливості

 

Запровадження обов’язкової накопичувальної системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування

Зменшення рівня ризикованості інвестиційного портфелю НПФ.

 

Формування ефективної, надійної системи недержавного пенсійного забезпечення

встановлення єдиних умов оподаткування послуг, які надаються у системі недержавного пенсійного забезпечення;

Розширення ролі роботодавців у фінансуванні програм добровільного пенсійного забезпечення працівників;

щорічне збільшення кількості залученого населення до системи недержавного пенсійного забезпечення, зростання інвестиційного ресурсу системи.

 

2.8. Сталий розвиток довкілля

 

Раціональне використання природно-ресурсного потенціалу України

 

 

 

 

Вирішення проблеми об’єкта “Укриття”.

 

Охорона атмосферного повітря

(стабілізація шкідливих викидів від стаціонарних джерел забруднення на рівні 4,1-4,2  тонн на рік); стабілізація викидів шкідливих речовин в атмосферне повітря пересувними джерелами забруднення);

покращання екологічної ситуації довкілля за рахунок зменшення шкідливих викидів в атмосферу (СО? на 60%, ароматичних вуглеводнів на 40%).

 

Відтворення

навколишнього природного середовища

Запобігання та захист населення від впливів природно-техногенних катаклізмів

 

Охорона, раціональне використання водних ресурсів та забезпечення населення якісною питною водою (забезпечення потреби населення i галузей економіки водними ресурсами в обсязі не менше 15 куб.км у 2009 р. та 17 куб.км у 2015р.; стабілізація скидів забруднених стічних вод на рівні  4 – млрд.  м3  ):

 

Збільшення частки населення, що користується питною водою, яка відповідає національним стандартам до 91%:, у тому числі у сільській місцевості до 70%

Очистка стічних вод, каналізаційних мереж та систем водопостачання та утилізація побутових відходів відповідно до європейських норм.

(будівництво до 2015 року: 3960 км магістральних водоводів групових водопроводів, 3439 км розвідної мережі та забезпечити централізованим водопостачанням 565 населених пунктів (приблизно 370 тис. мешканців).

Збільшення кількості населених пунктів, включаючи сільську місцевість, де централізовано вивозиться сміття.

 

Охорона земельних ресурсів

(зниження площі ріллі в Україні на 3047,9 тис. га;

зменшення в цілому площі сільськогосподарських угідь орієнтовно на 2492 тис. га)

Формування екомережі та збереження біорізноманіття

Площа природно-заповідного фонду у співвідношенні до площі України (2008 рік – 5 %, 2012 рік – 9,7 %);

лісовкритих площ до 10955,7 тис. га

Охорона лісів

Збільшення лісистості території держави до 16,1% у 2015 році.

Запобігання та захист населення від впливів природно-техногенних катаклізмів.

2.9. Адаптація до глобальних кліматичних змін

Визначення напрямків та адаптація України до глобальних кліматичних змін у довгостроковій перспективі.

 

ІІІ. Технологічний прорив в  індустрії

 

3.1. Підвищення технологічного рівня обробної промисловості

Створення, модернізація та оснащення виробництва високотехнологічним обладнанням

Доведення у 2012 р. до 15% частки високо - технологічної продукції в загальному обсязі обробної промисловості

Розвиток конкурентоздатної машинобудівної промисловості

Розвиток літакобудування та авіакосмічної промисловості

Розвиток вітчизняної фармацевтичної промисловості.

Підвищення середньо – технологічних видів промисловості: автомобілебудування, суднобудування.** 

Створення конкурентоспроможних продуктів в авіаційній, космічній суднобудівній та фарамцівтичної промословостях

3.2.Впровадження нових та відновлюваних джерел енергії

Заміщення рідкого моторного палива стиснутим та зрідженим газом.

Підвищення рівня енергетичної безпеки країни внаслідок зменшення залежності від імпорту енергоносіїв.

 (диверсифікація ринків постачання та розширення внутрішнього видобутку).

Розширення використання електродвигунів в автотранспорті.

оптимізація економічних показників експлуатації автотранспорту, оскільки газ, в середньому удвічі дешевший еквівалентної кількості рідкого моторного палива, за коротких (від 0,5 до 1,2 року) термінів окупності переведення; транспортної одиниці на СПГ

Забезпечення енергетичної незалежності України

Відновлення досліджень в галузі науки нових джерел енергії.

Розширення використання  біогазу, метану вугільних родовищ, газу від підземного спалювання вугілля, торфу, водовугільного палива на основі вуглевідходів (штаби, шлами, пиловий продукт циклонної очистки та ін.).

Виробництво біопалива із сировини не сільськогосподарського походження

Використання відновлюваних джерел енергії, у тому числі енергії сонця, тепла землі.

3.3. Підвищення ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів

Розроблення і впровадження у виробництво енергоефективних технологій та обладнання

Економія паливно-енергетичних ресурсів в обсязі 122,1 млн. т у.п. у 2010 році; 202,6-2012 р.

Зменшення енергоємності ВВП з 0,5 кг. у.п у 2006 році до 0,32 кг.у.п. у 2012 році.

 

Підвищення ефективності виробництва (видобутку), перетворення, транспортування та споживання енергоресурсів

В ЖКГ зниження енергоємності послуг:

-      водопостачання (від 1,00 до 0,70 кВт. год./м. куб. відпущеної води);

-      водовідведення (від 0,58 до 0,42 кВт. год./м. куб.

-      відведених стічних вод);теплопостачання (від 170 до 160 кг. умовного палива/Гкал. відпущеного тепла);

Зменшення витрат енергоресурсів у мережі  теплозабезпечення житлових будинків від 10,6 до 7,4 млрд. м. куб. природного газу.

 

 

Підвищення енергоефективності обладнання та впровадження енергозберігаючих технологій у житлових будинках і на об’єктах комунального господарства

Зниження енергоємності послуг:

водопостачання (від 1,00 до 0,70 кВт. год./м. куб. відпущеної води);

водовідведення (від 0,58 до 0,42 кВт. год./м. куб. відведених стічних вод);

теплопостачання (від 170 до 160 кг. умовного палива/Гкал. відпущеного тепла);

 

 

3.4. Підвищення рівня енергозабезпечення економіки

Збільшення виробничих потужностей з видобутку вугілля.

 

Збільшення обсягів видобутку вугілля у 2012 році  до 110,3 млн. тонн (в т.ч. енергетичного  - 73,6 млн. тонн, коксівного – 36,7 млн. тонн.

 

Збільшення власного видобутку нафти та газу

 

Безперебійне забезпечення користувачів нафтою та природним газом 

 

Безперебійне забезпечення користувачів електроенергією

 

 

ІV. Зняття інфраструктурних обмежень

 

4.1.Будівництво сучасних транспортних коридорів та інтегрування до загальноєвропейської інфраструктури

Модернізація та розбудова національних транспортних коридорів та її інтегрування до загальноєвропейської інфраструктури  із розширенням використання механізму державно-приватного партнерства

Модернізація національної транспортної мережі та її інтегрування до загальноєвропейської інфраструктури

Забезпечення підготовки транспортно-дорожнього комплексу до проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу.

Розробка спільних проектів містобудівного транскордонного розвитку регіонів:

- українсько-угорського;

- українсько-молдовського;

- українсько-польського

Розвиток транскордонного співробітництва

 

4.2. Розвиток залізничного транспорту та підвищення його безпеки

Модернізація та розвиток залізничного транспорту

Запровадження швидкісного залізничного руху поїздів .

Оновлення залізничного рухомого складу

Будівництво залізничних пасажирських вокзальних комплексів

 

4.3.Розвиток морських портів

Підвищення ефективності функціонування морських портів

Модернізація та збільшення пропускної спроможності морських портів

 

4.4. Розвиток аеропортів

Збільшення пропускної спроможності аеропортів, підвищення інтенсивності руху повітряних суден

Підвищення рівня безпеки польотів та авіаційної безпеки.

Модернізація та збільшення пропускної спроможності аеропортів,

 

Підвищення рівня безпеки польотів та авіаційної безпеки.

4.5.Відновлення та модернізація муніципальної інфраструктури

Модернізація комунальної інфраструктури

Підвищення ефективності та надійності у сфері тепло-, водопостачання та водовідведення.

Розширення механізму державно приватного партнерства у технічному переоснащення водопровідно-каналізаційного господарства та комунальної теплоенергетики (на 1 гривню бюджетних коштів – 3 – 4 гривні коштів приватних інвестицій).

Передача в оренду та концесію об’єктів централізованого водо-, теплопостачання та водовідведення, що перебувають у комунальній власності, залучення інших механізмів публічно-приватного партнерства.

 

Реконструкція об’єктів житлово-комунальної сфери

Розвиток міськелектротранспорту

4.6. Розвиток сучасних засобів зв'язку

Впровадження  наземного цифрового телебачення та радіомовлення на території України

 

 

Надання універсальних послуг поштового зв’язку належної якості та сприяння  розширенню їх переліку

 

 

V. Перехід до  високоефективного аграрного та аграрно-переробного виробництва

 

5.1.Запровадження європейських принципів державної підтримки сільськогосподарських виробників

Впровадження принципів “зеленої скриньки” (інформаційне забезпечення учасників ринку, розвиток дорадництва, аграрна наука, соціальний розвиток села, екологізація виробництва тощо).  

 

Підтримки сільськогосподарської галузі у обсягах: 5% від загальної вартості продукції сільського господарства та 5% від вартості виробництва конкретного виду продукції у поточному році.

Створення конкурентоспроможного аграрного сектору в умовах інтеграції України у світовий економічний простір

 

5.2.Переорієнтація агровиробництва із урахуванням кліматичних змін

Збереження та відтворення родючості грунтів на меліорованих землях.

Збільшення площі меліоративних земель на ** га.

Збільшення на меліорованих землях виробництва валової продукції рослинництва до 23-25 відсотків та додаткове отримання: зернових - 2,8-3,3 млн. тонн; овочів - 1,9-2,3 млн. тонн; картоплі - 2,7-3 млн. тонн; кормів - 6,8-7,3 млн. тонн кормових одиниць; цукрових буряків - 2,4-2,9 млн. тонн; соняшнику - 0,4-0,5 млн. тонн.

5.3.Нарощення виробництва продукції тваринництва

Збільшення  великотоварного  тваринництва;

широке впровадження новітніх технологій; максимальне використання тварин з високим генетичним потенціалом.

Удосконалення державного контролю та нагляду за дотриманням санітарних та ветеринарно-санітарних вимог при утриманні тварин і виробництві харчових продуктів тваринного походження згідно з відповідними європейськими регламентами

Зростання продуктивністі корів у вітчизняних підприємствах до рівня світових показників. Так як в аграрних підприємствах (крім малих) середній надій молока від однієї корови становив 1023 кг, у господарствах населення - 1010 кг. Тоді як у США середній надій на одну корову становить 8879 кг на рік, Європі – 6500 кг, Росії – 3200 кг, Китаї – 2200 кг.

 

5.4.Нарощення ввиробництво продукції рослинництва

Підвищення урожайності та створення сучасної селекційної бази аграрного виробництва та

нового покоління сортів і гібридів сільськогосподарських культур, які відповідають світовим стандартам.

Нові сорти і гібриди збільшують урожайність в рослинництві на 30-35%.

5.5. Комплексне забезпечення  споживачів харчовими продуктами власного виробництва

Продовольча безпека країни - захищеність життєвих інтересів людини та диверсифікація виробництва харчових продуктів із забезпечення населення.

Збільшення виробництва до забезпечення раціонально обгрунтованих норм споживання якісної харчової продукції власного виробництва, зокрема: молока і молочних продуктів на душу населенння - 380 кг,  м"яса та м"ясопродуктів – 80 кг, фруктів, ягід і винограду - 90 кг на рік.

Формування державного продовольчого резерву у розмірі 980 тис. тонн зерна, з яких 885 тис. тонн пшениці, 95 тис. тонн жита, 325 тис. тонн цукру із цукрових буряків, зокрема шляхом здійснення державних форвадних закупівель зерна в обсязі 300 тис.тонн.

 

Продовольча безпека країни

VІ. Створення сучасної інноваційної системи

 

6.1. Вдосконалення системи генерації  знань

Технічне оснащення наукової сфери, відповідальної за генерацію знань.

Підвищення ефективності вітчизняної науки та концентрація фінансових ресурсів на розробленні новітніх та провідних технологій

Комерціалізація частини інтелектуального продукту, створеного в університетах.

Посилення ролі вітчизняної науки, як ресурсу для інновацій.

Підготовка висококваліфікованих наукових кадрів.

 

 

 

 

 

Іінтеграція закладів освіти і науки для проведення наукових досліджень

6.2. Формування інноваційної інфраструктури

Створення інноваційних інкубаторів.

Розвиток наукових парків, інноваційних та еко-інноваційних кластерів.

6.3. Розвиток системи управління інтелектуальною власністю

Введення єдиної автоматизованої системи технологій та патентів.

підвищення кількості виданих патентів до ** на 1000 осіб населення

 

Запровадження системи стимулів для введення інтелектуальної власності у господарський обіг та підвищення капіталізації підприємств.

 

Розвиток ринку інтелектуальних продуктів

 

6.4.  Активізація інноваційного попиту та трансферу технологій

 

Збільшення частки державних замовлень на інноваційну продукцію **.

Оптимізація пропорції між  державною підтримкою фундаментальних та прикладних наукових досліджень

 

 

Розширення державного попиту на вітчизняну інноваційну продукцію

 

Збільшення  інвестицій в інноваційну сферу.

 

Посилення ролі державно-приватного партнерства у  фінансуванні науково-інноваційних проектів

 

Посилення трансферу технологій через пряме   іноземне інвестування

 

6.5. Державна забезпечення взаємодії елементів НІС

Інноваційна кластерізація економіки.

 

6.6. Інтеграція науково-технологічного потенціалу України у світове господарство

Інтеграція вітчизняного сектору наукових досліджень і розробок у світову інноваційну систему

 

Інтеграція вітчизняного сектору наукових досліджень і розробок у світову інноваційну систему

 відповідно до рамкових програм ЄС

Ефективне залучення науково-технологічної сфери України у спільний науково-дослідний простір ЄС.

VІІ. Україна і світ

 

7.1.Інституційна євроінтеграція

Інституційна інтеграція у всі сфери економіки та життя України

Поінформованість громадськості з питань європейської інтеграції України

Поступовий перехід та адаптація до стандартів і норм  ЄС

Розвиток транскордонного співробітництва

7.2. Набуття членства України в ЄС

Поетапна інтеграція вітчизняної економіки до спільного ринку Європейського Співтовариства.

 

Укладенню нового базового договору між Україною та ЄС

 

Реалізація загальних принципів участі України в програмах Співтовариства після Підписання Рамкової Угоди між Україною та Європейським Співтовариством

 

 

 

 

7.3. Створення поглибленої зони вільної торгівлі з ЄС

Просування української продукції  на  ринки ЕС

 

Ефективний захист внутрішнього ринку економічними засобами

 

Ефективний захист інтересів українських виробників на зовнішніх ринках у разі проведення антидемпінгових, спеціальних захисних та компенсаційних розслідувань проти українських товарів на основі нових можливостей, що виникають у зв’язку із вступом України до СОТ

 

Удосконалення механізму експортного кредитування  та експортного страхування

 



[1] Функціональні пріоритети націлені на концентрацію  бюджетних  видатків,   закріплених   за  розпорядниками, які  функціонально відповідають за реалізацію державної політики у відповідній сфері без застосування механізму державних цільових програм

[2]  Пріоритети для державних цільових програм (ДЦП)  спрямовані на вирішення критичних для економіки України проблем, які не можна розв’язати засобами територіального та галузевого управління (в межах функцій окремих ЦОВВ) та які потребують координації діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, а також залучення додаткових позабюджетних ресурсів (технічної допомоги фінансової допомоги).

 

[3] ** параметри які будуть уточнюватися в процесі громадського обговорення та напрацьовані профільними міністерствами.

 



| Количество показов: 117 |  Автор:  Департамент економічної стратегії Міністерства економіки України |  Голосов:  Рейтинг:  3.48 | 

Якщо Ви хочете залишити свій коментар, просимо пройти авторизацію

Возврат к списку


Василь Федорчук, 29.07.2008 10:59:19 Цитировать Имя

Цитата
ckjy пишет:
Пане Василю!
П. Дмитро Клець має рацію. На відміну від Вас він живе реальним життям, а не «відчуттями, ніби».


Нехай буде по Вашому!Реальне, так реальне!

Лиш не забувайте, що р е а л ь н і с т ь не завжди приклад для навчання та наслідування!Дущевний спокій, відносне фінансове благополуччя, здорові діти, суха постіль, якісно покритий дах домівки(щоб не капало) і миттєві пристрасті:шампанське,нічні клуби, втрата контролю над собою, в'язниці,"вовча" стая, стрілки, мокруха...

*"КОЖНОМУ СВОЄ!" Одні руки ремонтують годинники;інші бездарно віддані кайданкам!Винувате ,зазвичай,суспільство...,що дитина в 30 рочків не відрізняє чорне від білого!


ckjy, 28.07.2008 01:22:12 Цитировать Имя

Якщо в країні 50% економіки в «тіні», то які формули і яка логістика? Можливо, для організації контрабанди на більш високому рівні.


ckjy, 28.07.2008 01:09:08 Цитировать Имя

Пане Василю!
П. Дмитро Клець має рацію. На відміну від Вас він живе реальним життям, а не «відчуттями, ніби». Мій життєвий досвід дає мені підстави бачити в цьому Проекті звичайнісіньку бюрократичну писанину. Проаналізуйте хоча б результативність 3-х (!!!) останніх форумів «Влада і бізнес – партнери». За умовами ведення бізнесу Україна на 139-му місці в світі, а по оподаткуванню 177-а з 178-ми.


Василь Федорчук, 27.07.2008 19:50:41 Цитировать Имя

Пане Дмитре!
Ваш пессимізм -- джерело несприйняття, або т.зв. п е р ш е в р а ж е н н я.Таке відбувається , коли пробігають по діагоналі одним оком та ще з монітору.Роздрукуйте, або перенесість в Ворд і кольорами помітьте -- сподобалось, не сподобалось...
З третього разу появиться відчуття, ніби навчився їздити на велосипеді,ковзанах, плавати, вигравати в карти, мацати...тільки коліна!

Успіхів Вам! В.Ф.


Дмитро Клець, 27.07.2008 18:45:59 Цитировать Имя

Шановні, я щось не пам'ятаю жодної нашої загальнодержавної програми за 17 років незалежності, яка була б успішно виконана. В такому разі з чого саме автори даної програми роблять висновок, що ця програма таки буде успішною? Чи їх результат даної програми взагалі не цікавить?



Перейти к обсуждению на форуме >>



Статьи по разделам
Видатні особистості (31) 
Демографія (6) 
Екологія (7) 
Економіка (158) 
Енергетика (7) 
Культура (105) 
Молодіжна політика (3) 
Наукові дослідження (29) 
Освіта (137) 
Охорона здоров'я (93) 
Політика та суспільство (388) 

ПОДПИСКА
Параметры подписки

ЭКСПЕРТЫ ВЭС
Яремчук Юрій Євгенович

ПРОГНОЗ ЭКСПЕРТА
E:\Free\Аналитика\Отредактировано\images\little7.jpg
Инфляция в Украине: прогноз на осень
Просмотров: 17

БИБЛИОТЕКА

Заселення Кубані і становлення культури козацтва

Всеукраинская экспертная сеть
Разработка ВОНО «Эксперты Украины»


© «ВЭС», 2020
Разработка и поддержка – Всеукраинская общественная научная организация "Эксперты Украины". © Все права защищены. Использование материалов портала разрешается при условии ссылки (для Интернет-изданий – гиперссылки) на www.experts.in.ua