09.04.2010 17:58:27 | Вікторія Руденко
У 2009 році компанії зі страхування життя, члени Ліги страхових організацій України, зібрали на 24,5% менше премій, ніж 2008-го, або трохи більш ніж 650 млн грн. З 16 компаній лише шість спромоглися наростити обсяги зібраних премій порівняно з попереднім роком. Решта 10 не досягли навіть рівня 2008-го
Серед основних причин падіння ринку — зменшення обсягів банківського кредитування та різка девальвація нацвалюти (в Україні понад 70% договорів накопичувального страхування укладалися в доларах або євро). Після девальвації гривні регулярні страхові платежі за лайфовими полісами стали непосильним тягарем для українців, тому страхувальники воліли розривати договори.
Втім, проблема ще й у тому, що лайфові страховики звикли вести бізнес за принципом MLM-структур. Більшість СК використовували для залучення клієнтів MLM-схеми, завдяки чому 2008 року ринок страхування життя в Україні зріс майже на 40%. Головною метою СК було залучення дедалі більшої кількості нових клієнтів за допомогою бонусної системи для вже наявних страхувальників. Ця практика поширена й за кордоном, хоча класичні компанії зі страхування життя заробляють здебільшого за рахунок інвестування клієнтських коштів. В умовах кризи страхові піраміди працювати не могли: 2009-го охочих укласти нові договори поменшало. За даними ЛСОУ, 2009 року платежі від нових клієнтів скоротилися на 30%.
У 2010-му мережевий маркетинг навряд чи спрацює: проблеми на ринку ризикового страхування (банкрутство СК, невиплати відшкодувань або покриття збитків не в повному обсязі та із затримками) негативно вплинули на ставлення українців до страхування життя. До того ж, лайфове страхування — досить довгостроковий фінансовий інструмент, повернути вкладені кошти із прибутком клієнт зможе тільки через 10, 15, а то й 20 років після придбання поліса.
Найближчим часом лайфовим СК доведеться переглядати принципи роботи. Не виключено, що СК нададуть клієнтам можливість за необхідності зменшувати розмір платежу або збільшувати періодичність сплати внесків (наприклад, щомісяця, а не щокварталу). Оскільки фізособи більше не зможуть забезпечувати СК постійний приплив коштів, страховики спробують переорієнтуватися на корпоративний сектор. Учасники ринку розраховують нав’язати свої послуги соціально орієнтованим роботодавцям. Ось тільки і таких у нас у країні небагато.
Автор: |
Вікторія Руденко |
Источник: |
Контракти |
Ссылка: |
http://kontrakty.com.ua |
Возврат к списку