www.experts.in.ua

Русский  |  Українська

Регистрация  |  Логин:


Пароль:


запомнить



Портрет регіону

Опис проекту: мета, задачі, механізм реалізації


Боротьба з туберкульозом в Україні

На запит Всеукраїнської ради із захисту прав та безпеки


Аналіз Проблемної карти України

Результати першого етапу проекту

Головна

Події

Дайджест ЗМІ

Аналітика

Проекти

Опитування

Регіони

Форум

Експерти

Прогноз експерта

Бібліотека

Партнери

Про портал

Офф-лайн

Фотоархів

Контакти

Відгуки

Посилання

...

Рубрики

Економіка

Політика

Освіта

Охорона здоров'я

Федір Левченко

Доступ закрыт ...

Отзывы


Володимир Фесенко

- Вне всякого сомнения, создание такой экспертной сети...

Доступ открыт ...


Олександра Кужель

"Криворіжсталь" реприватизують вдруге?

Доступ открыт ...

Головна  /  Аналітика

Наука і релігія – вічна полеміка над основами людського буття

Освіта   04.05.06  |  Наталія Шульга

За освітою і професійною діяльністю я сучасний молекулярний і клітинний біолог, що протягом всього життя цікавився питаннями походження людини і намагався знайомитися з усіма доступними джерелами інформації. Хоча я і не маю визнаної експертизи в еволюційному вченні та теології, я принаймні прочитала в оригіналі праці Дарвіна та в перекладах основні священні писемні джерела домінуючих релігій світу – іудаїзму, християнства, буддизму та ісламу. Тому дозволю собі висловити свої міркування з приводу полеміки навколо походження людини і місця гіпотези креаціонізму в шкільних підручниках.

 

Постійні дискусії, що ведуться навколо шкільних програм з біології щодо розділів походження людини, нажаль ведуться переважно «вченими», які не мають експертизи ні в галузі еволюційного вчення, ні в галузі теології. Але для пересічних читачів чи глядачів складається враження, що саме ці «вчені» мають право на експертну оцінку. Три основні проблеми, що сприяють такому типу невіглаських обговорень, це:

  1. низький рівень освіти не тільки аудиторії, але і запрошених «експертів»;
  2. катастрофічний занепад науки в Україні і вихід на поверхню великої кількості псевдо науковців, що намагаються заповнити собою порожнечу;
  3. постійні намагання порушувати конституційний принцип розділення сфер впливу держави та церкви.

Для кваліфікованої полеміки крім наявності спеціальних знань треба також розуміти, що не потрібно намагатись підміняти одні знання іншими, а треба розглядати всю сукупність знань, що накопичена людством. Мені завжди стає незручно, коли в своїй основі дискусія зводиться до протиставлення науки та релігії, до боротьби за вплив на формування розуму.

 

Насправді між наукою та релігією не має протиріч, бо вони оперують різними методологічним принципами і дуже гарно доповнюють одна одну.

 

Наука займається вивченням природи матеріального світу, застосовуючи методологію тестування і доказів правильності гіпотез через розробку і використання різноманітних засобів вимірювання та аналізу даних отриманих у експериментах.

 

Релігія займається вивченням природи духу – нематеріальної сукупної соціальної сутності людини, що відбивається в емоційних і мовних виразах, застосовуючи методологію віри, що не потребує тестування та доказів.

 

Держава та церква – це найбільш потужні і впливові соціальні структури. Але вони несуть різні освітні завдання, базуючись на принципі розподілу функцій у суспільстві.

 

Держава опікується базовою підготовкою учнів загальноосвітніх шкіл та студентів вищих навчальних закладів. Завданням світської освіти про матерію, є надання знань, основаних на об’єктивних даних здобутих експериментальним шляхом та перевірених у незалежних дослідженнях. Досягнення науки – це істини основані на доказах.

 

Церква опікується базовою релігійною освітою, підготовкою учнів суботніх церковних шкіл та студентів релігійних навчальних закладів. Завданням релігійної освіти є надання знань, здобутих на основі суб’єктивних, емоційних, інтуїтивних пошуків у сфері пояснення природи духу. Основою релігійної освіти є створення, вивчення релігійних текстів та їх тлумачення. Досягнення релігії – це істини основані на вірі. Віра не потребує доказів та експериментальних підтверджень і тому принципово відрізняється від науки. Але саме емоційна, соціальна і культурологічна компоненти релігії якнайкраще забезпечують постійний розвиток духовності людини у суспільстві, постійне прагнення до ідеалу.

 

Тому не потрібно плутати завдання освіт світської та релігійної. Не потрібно протиставляти науку релігії, або навпаки. Треба надавати можливість отримання обох освіт на високому рівні і прагнути до гуманізації суспільства в цілому.

 

Підручники з розділів науки, за якими вчать у загальноосвітніх школах повинні відображати сучасний стан розвитку науки, базований на останніх дослідженнях і перевірених експериментальних даних. Що стосується еволюційного вчення, то на сьогоднішній день це поки що єдина гіпотеза походження біологічної матерії, що має під собою експериментальну доказову базу. Одними з основних завдань сучасного еволюційного вчення є вивчення походження і розповсюдження біологічних видів мікроорганізмів, рослин та тварин, а також порівняльна геноміка існуючих та зниклих біологічних видів. Походження сучасної людини – Homo sapiens, як біологічного виду, є беззаперечним фактом і повинно бути відображено через залучення останніх даних по вивченню геному людини та інших об’єктивних даних.

 

Гіпотеза створення світу Вищим Розумом або теорія креаціонізму нажаль не може вважатися науковою, бо немає експериментальної доказової бази. Тому ця гіпотеза залишається у просторі релігійного вчення і повинна вивчатись на уроках історії релігії, або у релігійних учбових закладах, а не на уроках біології у загальноосвітніх школах.

 

Наталія Шульга,

кандидат біологічних наук,

завідувачка кафедри екології НаУКМА


Назад  | 

Бібліотека

15.05.06

Українське суспільство в процесі еволюції (збірник статей)

15.05.06

"Український культурологічний Центр": 12 років діяльності у Донецьку

15.05.06

ВИПРАВЛЕННЯ ДЕВІАНТНОЇ ОСОБИСТОСТІ. Філософський погляд

15.05.06

ВЕКСЕЛЬНЫЕ РАСЧЕТЫ: БУХГАЛТЕРСКИЙ УЧЕТ ОТ ЭМИССИИ ДО ПОГАШЕНИЯ

26.04.06

СОЛЯНІ ПРОМИСЛИ ДОНЕЧЧИНИ В XVII - XVIII ст.

26.04.06

В.О.Соболь. Біобібліографічний покажчик

26.04.06

ТВОРЧІСТЬ ВОЛОДИМИРА СОСЮРИ У КОНТЕКСТІ ЛІТЕРАТУРИ ДОНБАСУ

26.04.06

СХІД УКРАЇНИ В ІНТЕҐРАТИВНИХ ПРОЦЕСАХ СУЧАСНОГО ДЕРЖАВОТВОРЕННЯ

26.04.06

ПРОЕКТУВАННЯ ЗБАГАЧУВАЛЬНИХ ФАБРИК

21.04.06

ПОЕТИКА ВАСИЛЯ ГОЛОБОРОДЬКА

...


Розробка і підтримка – Центр інтелектуальних ресурсів і технологій.
Всі права захищені. Використання матеріалів порталу дозволяється за умови посилання (для Інтернет-видань – гіперпосилання) на www.experts.in.ua

Редакція порталу "Всеукраїнська експертна мережа" може не поділяти думку автора публікації. Відповідальність за достовірність фактів, наведених в публікації, несе її автор

Україна, Київ, 01001, вул. Костьольна 4, оф. 8
Тел: +38 (044) 494-24-61, Факс: +38 (044) 494-24-62
E-mail: