www.experts.in.ua

Русский  |  Українська

Регистрация  |  Логин:


Пароль:


запомнить



Домой – в неплохой компании

Бразилия, Аргентина, Англия, Украина… Мы покидаем Чемпионат


ІнтерМедіаКом

Щоденний моніторинг ЗМІ України


Парламентська криза

Парламентська криза у Верховній Раді України

Головна

Події

Дайджест ЗМІ

Аналітика

Проекти

Опитування

Регіони

Форум

Експерти

Прогноз експерта

Бібліотека

Партнери

Про портал

Офф-лайн

Фотоархів

Контакти

Відгуки

Посилання

...

Рубрики

Економіка

Політика та суспільство

Освіта

Охорона здоров'я

Культура

Эксперты

Яна Соцька

Доступ закрыт ...

Отзывы


Микола Мартиненко

- Я хочу підкреслити: експертна думка - дуже важлива

Доступ открыт ...


Павло Гальченко

Хто гратиме у фіналі?

Доступ открыт ...

Головна  /  Аналітика

Комп’ютерні ігри: розвага як хвороба

27.06.06  |  Оксана Драгула

Ще десять років тому Інтернет-клуби чи Інтернет-кафе були винятковою рідкістю, а сьогодні стали звичним атрибутом буквально у кожному місті. Їхня кількість зростає, як гриби після дощу

 

Здавалося б, усі вони створюються для того, аби серйозні люди, котрі не мають вдома комп’ютерної техніки, мали можливість знайти потрібну інформацію, спеціалісти в тій чи іншій галузі — новинки у своїй справі, студенти — підготуватися до лекцій, екзаменів… Безперечно, не без цього. Але чи не найбільшу потребу в них відчуває наше підростаюче покоління, яке ледве чекає (чи й не чекає загалом) закінчення уроків, аби буквально на крилах полетіли до найближчого Інтернет-клубу і засісти за комп…

 

“Я вже не знаю, що робити з своїм сином, — розповіла якось моя знайома, мати 10−річного Сашка. — Зовсім глузд втратив з тими іграми в Інтернет-клубах. Буває, попроситься гуляти, а потім не догукаєшся: знайду його лише за комп’ютером. Та ще й до того ж раніше просив у нас гроші на ігри, а зараз, помічаю, красти почав… А вночі прокидається, то кричить, то лементує, наче в атаку йде. І що з ним робити? Як заборонити?”

 

Такі чи подібні розмови можна нерідко почути від матерів значної кількості дітей. Комп’ютерні ігри настільки захоплюють дітей, що вони вже не думають ні про що інше, лише як би десь знайти копійку і дотягнутися до кнопочок, клавіш… Дітлахи витрачають гроші, які їм дають батьки на булочку чи обід у школі. А буває й так, що школярі, аби пограти, виносять з дому різні речі й продають. Годинами діти просиджують у темних задушливих кімнатах, чекаючи свої черги, адже, зазвичай, комп’ютерів в одному залі максимум з десяток (особливо в невеликих містечках), а бажаючих нерідко — хоч річку гати. Буває, школярі навіть тікають з уроків або взагалі не йдуть до школи.

 

Коли комп’ютер для дитини — добре

 

Роздумуючи над питанням “за і проти комп’ютерних технологій для дітей” насамперед варто наголосити на загальному розвитку дитини при використанні комп’ютерних технологій. Як відомо, здібності дитини розвиваються тим краще, чим більше в неї можливостей отримання різноманітного досвіду, знайомства з кращими досягненнями світової культури тощо. Усі ми досить добре знаємо, скільки втрачають обдаровані діти, коли вони не мають можливості користуватися бібліотеками, не ходять до музеїв, не бувають в опері, не навчаються за такими технологіями, які є кращим надбанням людства. І коли така дитина нарешті, наприклад, вступаючи до університету, потрапляє до великого міста, у культурне середовище, їй треба надолужувати ці втрати, іноді на це витрачається ціле життя.

 

Проте це щодо використання комп’ютерів у навчанні. Безперечно, з цієї точки зору заняття на комп’ютерах — взагалі справа благородна. Дитина добре розвивається, може набагато легше опанувати будь-яку науку, зрештою, вивчити ту ж англійську чи за допомогою розиграшів навчитися розв’язувати задачі. Так, саме з цією метою дитині варто придбати комп’ютер, тим більше, якщо (з огляду на сьогоднішню зайнятість більшості наших батьків) у вас просто катастрофічно не вистачає часу на заняття з дитиною.

 

З іншого боку, комп'ютерні ігри нарешті реалізували дитячі (та й не лише дитячі) мрії про реалістичні світи. Яка дитина, граючись у солдатики, не уявляла собі, як вони стріляють і не озвучувала їхні дії? З появою комп'ютера цей уявний світ матеріалізувався. Тепер можна вистрелити з пушки та почути постріл, можна керувати літаком, і він буде літати, як справжній.

 

Проте не все так гладко, як здається.

 

Бо з огляду на ситуацію з дедалі тотальнішим хворобливим захопленням комп’ютерами, постає інше питання: чи не забагато для підростаючого покоління “комп’ютерних грачок”?

 

Турбуватися про це потрібно насамперед через такі факти: комп’ютерний вплив нічим не ліпший за телевізійний. Про останній говоримо постійно, а ось комп’ютерна залежність для вітчизняного користувача є суттєвою новинкою. Правда, більшість батьків уже встигли її відчути на своїх дітях.

 

Насамперед слід зазначити те, що діти набагато легше піддаються комп’ютерному впливу, ніж дорослі. Останні прекрасно усвідомлюють, коли треба собі сказати “досить” і вимкнути гру. Чи, іншою мовою, дорослі здатні “відфільтрувати” негативну інформацію. А ось діти, які набагато важче контролюють свої емоції, не усвідомлюють, не диференціюють добре та зле, вбирають у себе все. До цього треба додати й фактор розпещеності, дітям, яким батьки досі все дозволяли, наказати зупинитися важче.

 

Інший бік справи. Що б не говорили, але, переглянувши чимало комп’ютерних ігор, будь-хто з нас зробить єдиний висновок: у переважній своїй більшості всі ігри наповнені сценами насильства, всюди присутня — так чи інакше — зброя чи інші засоби самозахисту чи нападу. І дуже часто єдине — вбивати, вбивати, вбивати… А хтось думає над тим, якою виросте дитина, яку кілька разів на тиждень (а то й щодня) “безпечний” комп’ютер програмує, для прикладу, на те ж вбивство?

 

Усі ці наведені факти можуть призвести до формування психопатичного характеру. У дітей надлишок енергії, їм потрібно весь час кудись її виливати. І замість того, аби гратися на вулиці, читати цікаві книжки, вони “палять” цю енергію біля комп’ютера. Кожен психолог, переконана, зустрічався у своїй практиці з дітьми, істеричний характер котрих можна пояснити в тому числі й наведеним впливом.

 

Чим може загрожувати комп’ютер дитині

 

Про проблеми безпеки дитини, яка користується комп'ютером, говориться на сьогодні постійно. Як стверджує у своєму дослідженні кандидат психологічних наук, президент Асоціації комп'ютерної екології В.М. Бондаровська, можна назвати головні фактори ризику для здоров'я дитини від застосування комп'ютерів:

  • комп'ютерні випромінювання;
  • якість зображення на екрані;
  • робоча поза користувача;
  • оформлення та освітлення приміщення;
  • кількість часу, що дитина проводить за комп'ютером;
  • ергономічна та психологічна якість програм;
  • стреси, що виникають у зв'язку зі специфікою застосування комп'ютерів.

Було проведено багато досліджень впливу роботи з комп'ютером на стан здоров'я людини, і, хоча остаточно фахівці не дійшли висновку про наявність професійних захворювань у користувачів комп'ютерів, ВООЗ зафіксувала деякі факти погіршення здоров'я користувачів, серед них: захворювання очей та зорові порушення, порушення кістково-м'язової системи, порушення, пов'язані зі стресом, захворювання шкіри, несприятливі порушення вагітності.

 

За даними дослідження, проведеного згаданою Асоціацією, лише 23,8 % опитаних підлітків стверджують, що вони не втомлюються, працюючи за комп'ютером. А 6,45 % втомлюється вже через 15−30 хвилин, 17,2 % — через 1 годину, 50,54 % — протягом кількох годин, 16,7 % відчувають біль у спині, 22,1 % — біль у м'язах шиї, 36,4 % — головний біль, 62,3 % — дискомфорт очей, 37,7 % — загальний дискомфорт, у 12,9 % падає зір.

 

Що треба знати зараз про безпечне використання комп'ютерів? Виявляється досить багато — і про те, як облаштувати кімнату, щоб у дитини не виникало додаткового навантаження на зорову систему, і як розташувати комп'ютер стосовно джерел освітлення, і які меблі використати для комп'ютеризованого робочого місця, і скільки часу можна безпечно проводити біля комп'ютера тощо. Існує ціла культура використання комп'ютерів. Але це інша тема для обговорення.

 

 

Оксана Драгула,

шкільний психолог,

Ужгород



1  |  27.06.06  |  Гость

Проблема

Скорее всего этот вопрос могут решить только родители, воспитав правильно своих детей. Если уж на то пошло, то проще купить компьютер домой, если деньги так сильно уходят.
Насчет вреда здоровью. Уточните пожалуйста за какой год данные.
И еще. В малых городах и заняться то нечем в основном, кроме как поиграть во что-то на улице. Думаю нужно просто совмещать и то у другое.

А родителям нужно серьезнее заняться этим вопрос, особенно если они с компом на «вы».


2  |  27.06.06  |  Олена Судакова

Комп’ютерні ігри: розвага як хвороба

З одного боку, нові технології дозволяють навчатися новому в прискореному темпі. Це, звичайно, добре. Але проблеми все ж таки виникають. По-перше, навіть якщо використовувати комп«ютер лише з метою навчання, прискорений темп викликає перенавантаження. Наші діти відчувають хронічний стрес від величезного потоку інформації! Вони і після уроків вже втомлені, як після напруженого робочого дня! По-друге, подивіться, що собою уявляє Інтернет (з якого, власно, і беруться матеріали для навчання)! Скільки там такого, чого ані підліток, ані, тим більше, дитина бачити не повинні! І по-третє, більшість проблем зі здоров„ям у любителів комп„ютерів виникає внаслідок хронічної гіподінамії (дефіциту руху) і гіпоксії (дефіциту кіслороду). Від цього страждаюсть ВСІ системи організму. Помірне навантаження для людини є вкрай необхідним, особливо у дитинстві. Наші діти мало займаються спортом, мало рухаються, мало бувають на свіжому повітрі. І останнє. Неможна залучити дитину до здорового способу життя, якщо його батьки проводять свій вільний час перед телевізором, за комп„ютером або у барі за келихом пива та цигаркою. Діти завзятих театралів ходитимуть на всі прем„єри. Якщо батьки багато читають, діти також читатимуть. Якщо зранку татко бігає та підтягується, діти робитимуть те ж саме. У батьків, які не палять, діти скоріш за все не палитимуть, повірте! Приділяйте своїм дітям більше уваги, розмовляйте з ними, цікавтеся їхніми проблемами, будьте добрим прикладом. І вони не тікатимуть від своєї самотності у віртуальний простір.


3  |  27.06.06  |  Гость

Заинтересованный

У меня был компьютерный клуб в Киеве. Игровой — там не было интернета, зато в достатке было всяческих игр. Меня по началу мучала совесть из-за того, что мой клуб приучает детей к тупому времяпрепровождению за комп. игрушками, они не читают, не ходят в театры не растут интеллектуально, другими словами.
Но потом я подумал: Но ведь они не болтаются по дворам, не нюхают клей, не колят себе наркотики, не дерутся в подворотнях, не снимают с прохожих шапки. В этом большая положительная сторона комп. клубов.
Так что и плюсы, и минусы есть.
Где правда? как всегда — посередине


4  |  27.06.06  |  Олена Судакова

Заинтересованному

Они не потому не нюхают клей и не снимают шапки, что сидят в компьютерном клубе, а потому, что их хорошо воспитали родители. Можно, выйдя из клуба, подраться или уколоться.

Но, правду сказать, если подросток проблемный в любом случае, то пусть лучше в клубе сидит: в процессе игры он расходует часть своей агрессии.


5  |  27.06.06  |  Євген Володимирович Найштетік

Немного не понимаю о чем спор...

Немного не понимаю, о чем спор..

Играть ли детям? Или играть ли детям на компьютерах? Или играть ли детям на компьютерах в клубах?

На мой взгляд пользу детских игр (любых) доказывать уже не стоит. Что касается второго вопроса, то скажу вам честно, с удовольствием играю до сих.

Более того, собираюсь с друзьями иногда в клуб и висим всю ночь. И что ж я теперь по вашему, псих больной? Компьютерный наркоман? Отнюдь.

С компьютером я познакомился в 6 лет, с тех пор он стал одной из любимейших игрушек, которая помагала и деньги зарабатывать, и учиться, и, естественно, играть что есть мочи. А почему нет?

Почему-то у нас всегда возникает резко отрицательное отношение к тому, что мы не понимаем и, более того, понимать отказываемся. А на самом деле компьютерные игры уже давно переросли в полноценные виды спорта… Да, да именно СПОРТ.

По различным играм устраиваются международные турниры с солидными призовыми фондами.

Так что, дорогие мамочки, не удивляйтесь, если ваш малолетний киберспортсмен однажды вам заявит, что едит в Сеул на сборы молодежной сборной мира по Конт Страйку или Стар Крафту..

А по поводу навыков скажу вам следующее. Именно компьютерные игры научили меня разбираться с любым програмным обеспечением не читая «инструкции по применению». Научили меня набирать текст не глядя со скоростью более 300 символов в минуту. Именно компьютерные игры спровоцировали первый интерес к программированию.

По поводу тезиса «компьютер программирует детей на убийство» скажу вам следующее. Подобные байки мир слышал и не только о компьютерах. К примеру о паровозах отзывались не иначе как о дьявольских машинах. Подобные домыслы свидетельствуют скорее о неграммотности, чем о здравом смысле.

Ну, а то, что ваши дети крадут у вас деньги, ни что иное как пробелы воспитания. Более того, ни один из даже супер-компьютеров не заменит родителей. Поэтому скорее подумайте не о роли компьютеров в жизни своих детей, а о роли ваших детей в вашей жизни.


6  |  29.06.06  |  Артем Сердюк

Преимущества и...

Всем приятного дня!

Я слышу, как правило, вот такие аргументы ПРОТИВ компьютерных игр для детей:

1) они меньше двигаются!
И сразу вопрос: по сравнению с кем/чем? Вот вчера зашёл в компьютерный клуб — нормально физически развитые тинэйджеры. Большинство приехало на велосипедах, на которых и уедет. Не могу сказать наверняка, но по моему впечатлению, поколение, которому сейчас 14−16 лет, физически развито лучше, чем те, кто вырос ДО компьютеров.

2) глаза портятся!
Так же они портятся от книг и телевизора. А современные ЖК-мониторы, которые сейчас стоят в большинстве клубов, этот вред сильно уменьшают.

3) они становятся маньяками, насильниками и убийцами!
Как справедливо заметил Женя — компьютерные игры — тоже игры, тоже социализация и овладение какими-то ролями. Правда, какими ролями овладевает ребёнок в Контр-страйке,НФС или каком-нибудь «Хитмэне»… Но! А какие роли осваивали мы сами, играя «наших и немцев» или мушкетёров, или казаков-разбойников. И степень жестокости, НАСТОЯЩЕЙ жестокости, прошу заметить, над вполне реальными людьми, там порой зашкаливала. И что? Не выросло же это поколение насильниками и убийцами? Или выросло? ;)

4) они ТУПЕЮТ
По-моему
, что тренируем, то и тренируется. В контр-страйке чтобы выиграть, нужно хоть немножко думать о тактике, в стратегиях имеет смысл планировать свои действия и просчитывать результаты, как в шахматах. А сколько детей начали читать спец. литературу, да и просто начали ЧИТАТЬ, чтобы выиграть в свои любимые компьютерные игры?

В общем, я вижу в компьютерных играх пока только позитив. Поправьте меня, пожалуйста, если я ошибаюсь.


7  |  29.06.06  |  Гость

Комп’ютерні ігри: розвага як хвороба

Погоджуюсь з тим, що захоплення комп’ютерними іграми є великою проблемою для батьків чиї діти піддалися такому впливу. Таке захоплення дуже сильно впливає на нервову систему дитини, що відображається на її психічному здоров’ї. Ігри дійсно переважно з насильницьким характером, з вбивствами, різними війнами та подібною тематикою. Але в більшості випадках негативний вплив від комп’ютерних ігор отримують ті діти, яким не вистачає батьківської уваги, розуміння дорослими, спілкування з іншими дітьми. Так як кожна людина це індивід, і у кожного своє сприйняття світу, то і вплив комп’ютерних ігор буде різним для кожного. Для того щоб уберегти свою дитину від негативного впливу від комп’ютерних ігор, щоб дитина не просиджувала днями в Інтернет-клубах, потрібно приділяти дітям якомога більше уваги: спілкуватися з ними, цікавитися їх справами, поважати їх думку. Існує багато спортивних секцій та різних масових гуртків, де діти будуть займатися, фізично та розумово розвиватися, спілкуватися з іншими дітьми, завдяки чому у них будуть розвиватися позитивні якості і діти не будуть мати часу на просиджування годинами за комп’ютерами.


Тема

Текст


Назад  | 

Бібліотека

29.06.06

МІНЕРАЛЬНІ РЕСУРСИ ТА ДОБУВНА ПРОМИСЛОВІСТЬ КРАЇН СВІТУ: РОСІЯ

19.05.06

МИ ЙДЕМО!

19.05.06

СЛОБОЖАНСКАЯ ВОЛНА

19.05.06

СЛОВО І ВІДГОМІН

19.05.06

ГАЛИЦЬКЕ СЕЛО НАПРИКІНЦІ XVII – В ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XVIIІ СТ. (історико-економічний нарис за матеріалами Перемишльської землі)

19.05.06

НОВА РЕГІОНАЛЬНА ЕКОНОМІЧНА ПОЛІТИКА В УКРАЇНІ: ПРОБЛЕМИ І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ

19.05.06

ЗАСЕЛЕННЯ І ГОСПОДАРСЬКЕ ОСВОЄННЯ СТЕПОВОЇ УКРАЇНИ В XVI-XVIII СТ.

18.05.06

Концепція проекту «ЕНЕРГО-ЕФЕКТИВНИЙ РАЙОН»

23.05.06

ПІДРУЧНИК З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ: ІСТОРІЯ І ТЕОРІЯ

18.05.06

Методичні матеріали з історії України

...


Розробка і підтримка – Центр інтелектуальних ресурсів і технологій.
© Всі права захищені. Використання матеріалів порталу дозволяється за умови посилання (для Інтернет-видань – гіперпосилання) на www.experts.in.ua
З правилами користування порталом можна ознайомитися тут

Редакція порталу "Всеукраїнська експертна мережа" може не поділяти думку автора публікації. Відповідальність за достовірність та аутентичність фактів, наведених в публікації, несе її автор

Україна, Київ, 01001, вул. Костьольна 4, оф. 8
Тел: +38 (044) 494-24-61, Факс: +38 (044) 494-24-62
E-mail: