|
|
|
ГоловнаПодіїДайджест ЗМІАналітикаПроектиОпитуванняРегіониФорумЕкспертиПрогноз експертаБібліотекаПартнериПро порталОфф-лайнФотоархівКонтактиВідгукиПосилання... РубрикиЕкономіка Політика та суспільство Освіта Охорона здоров'я Культура
|
Головна / Аналітика Комп’ютерні ігри: розвага як хвороба
Ще десять років тому
Здавалося б, усі вони створюються для того, аби серйозні люди, котрі не мають вдома комп’ютерної техніки, мали можливість знайти потрібну інформацію, спеціалісти в тій чи іншій галузі — новинки у своїй справі, студенти — підготуватися до лекцій, екзаменів… Безперечно, не без цього. Але чи не найбільшу потребу в них відчуває наше підростаюче покоління, яке ледве чекає (чи й не чекає загалом) закінчення уроків, аби буквально на крилах полетіли до найближчого
“Я вже не знаю, що робити з своїм сином, — розповіла якось моя знайома, мати 10−річного Сашка. — Зовсім глузд втратив з тими іграми
Такі чи подібні розмови можна нерідко почути від матерів значної кількості дітей. Комп’ютерні ігри настільки захоплюють дітей, що вони вже не думають ні про що інше, лише як би десь знайти копійку і дотягнутися до кнопочок, клавіш… Дітлахи витрачають гроші, які їм дають батьки на булочку чи обід у школі. А буває й так, що школярі, аби пограти, виносять з дому різні речі й продають. Годинами діти просиджують у темних задушливих кімнатах, чекаючи свої черги, адже, зазвичай, комп’ютерів в одному залі максимум з десяток (особливо в невеликих містечках), а бажаючих нерідко — хоч річку гати. Буває, школярі навіть тікають з уроків або взагалі не йдуть до школи.
Коли комп’ютер для дитини — добре
Роздумуючи над питанням “за і проти комп’ютерних технологій для дітей” насамперед варто наголосити на загальному розвитку дитини при використанні комп’ютерних технологій. Як відомо, здібності дитини розвиваються тим краще, чим більше в неї можливостей отримання різноманітного досвіду, знайомства з кращими досягненнями світової культури тощо. Усі ми досить добре знаємо, скільки втрачають обдаровані діти, коли вони не мають можливості користуватися бібліотеками, не ходять до музеїв, не бувають в опері, не навчаються за такими технологіями, які є кращим надбанням людства. І коли така дитина нарешті, наприклад, вступаючи до університету, потрапляє до великого міста, у культурне середовище, їй треба надолужувати ці втрати, іноді на це витрачається ціле життя.
Проте це щодо використання комп’ютерів у навчанні. Безперечно, з цієї точки зору заняття на комп’ютерах — взагалі справа благородна. Дитина добре розвивається, може набагато легше опанувати
З іншого боку, комп'ютерні ігри нарешті реалізували дитячі (та й не лише дитячі) мрії про реалістичні світи. Яка дитина, граючись у солдатики, не уявляла собі, як вони стріляють і не озвучувала їхні дії? З появою комп'ютера цей уявний світ матеріалізувався. Тепер можна вистрелити з пушки та почути постріл, можна керувати літаком, і він буде літати, як справжній.
Проте не все так гладко, як здається.
Бо з огляду на ситуацію з дедалі тотальнішим хворобливим захопленням комп’ютерами, постає інше питання: чи не забагато для підростаючого покоління “комп’ютерних грачок”?
Турбуватися про це потрібно насамперед через такі факти: комп’ютерний вплив нічим не ліпший за телевізійний. Про останній говоримо постійно, а ось комп’ютерна залежність для вітчизняного користувача є суттєвою новинкою. Правда, більшість батьків уже встигли її відчути на своїх дітях.
Насамперед слід зазначити те, що діти набагато легше піддаються комп’ютерному впливу, ніж дорослі. Останні прекрасно усвідомлюють, коли треба собі сказати “досить” і вимкнути гру. Чи, іншою мовою, дорослі здатні “відфільтрувати” негативну інформацію. А ось діти, які набагато важче контролюють свої емоції, не усвідомлюють, не диференціюють добре та зле, вбирають у себе все. До цього треба додати й фактор розпещеності, дітям, яким батьки досі все дозволяли, наказати зупинитися важче.
Інший бік справи. Що б не говорили, але, переглянувши чимало комп’ютерних ігор,
Усі ці наведені факти можуть призвести до формування психопатичного характеру. У дітей надлишок енергії, їм потрібно весь час кудись її виливати. І замість того, аби гратися на вулиці, читати цікаві книжки, вони “палять” цю енергію біля комп’ютера. Кожен психолог, переконана, зустрічався у своїй практиці з дітьми, істеричний характер котрих можна пояснити в тому числі й наведеним впливом.
Чим може загрожувати комп’ютер дитині
Про проблеми безпеки дитини, яка користується комп'ютером, говориться на сьогодні постійно. Як стверджує у своєму дослідженні кандидат психологічних наук, президент Асоціації комп'ютерної екології В.М. Бондаровська, можна назвати головні фактори ризику для здоров'я дитини від застосування комп'ютерів:
Було проведено багато досліджень впливу роботи з комп'ютером на стан здоров'я людини, і, хоча остаточно фахівці не дійшли висновку про наявність професійних захворювань у користувачів комп'ютерів, ВООЗ зафіксувала деякі факти погіршення здоров'я користувачів, серед них: захворювання очей та зорові порушення, порушення
За даними дослідження, проведеного згаданою Асоціацією, лише 23,8 % опитаних підлітків стверджують, що вони не втомлюються, працюючи за комп'ютером. А 6,45 % втомлюється вже через 15−30 хвилин, 17,2 % — через 1 годину, 50,54 % — протягом кількох годин, 16,7 % відчувають біль у спині, 22,1 % — біль у м'язах шиї, 36,4 % — головний біль, 62,3 % — дискомфорт очей, 37,7 % — загальний дискомфорт, у 12,9 % падає зір.
Що треба знати зараз про безпечне використання комп'ютерів? Виявляється досить багато — і про те, як облаштувати кімнату, щоб у дитини не виникало додаткового навантаження на зорову систему, і як розташувати комп'ютер стосовно джерел освітлення, і які меблі використати для комп'ютеризованого робочого місця, і скільки часу можна безпечно проводити біля комп'ютера тощо. Існує ціла культура використання комп'ютерів. Але це інша тема для обговорення.
Оксана Драгула, шкільний психолог, Ужгород 1 | 27.06.06 | Гость Проблема Скорее всего этот вопрос могут решить только родители, воспитав правильно своих детей. Если уж на то пошло, то проще купить компьютер домой, если деньги так сильно уходят. 2 | 27.06.06 | Олена Судакова Комп’ютерні ігри: розвага як хвороба З одного боку, нові технології дозволяють навчатися новому в прискореному темпі. Це, звичайно, добре. Але проблеми все ж таки виникають. 3 | 27.06.06 | Гость Заинтересованный У меня был компьютерный клуб в Киеве. Игровой — там не было интернета, зато в достатке было всяческих игр. Меня по началу мучала совесть 4 | 27.06.06 | Олена Судакова Заинтересованному Они не потому не нюхают клей и не снимают шапки, что сидят в компьютерном клубе, а потому, что их хорошо воспитали родители. Можно, выйдя из клуба, подраться или уколоться. 5 | 27.06.06 | Євген Володимирович Найштетік Немного не понимаю о чем спор... Немного не понимаю, о чем спор.. 6 | 29.06.06 | Артем Сердюк Преимущества и... Всем приятного дня! 7 | 29.06.06 | Гость Комп’ютерні ігри: розвага як хвороба Погоджуюсь з тим, що захоплення комп’ютерними іграми є великою проблемою для батьків чиї діти піддалися такому впливу. Таке захоплення дуже сильно впливає на нервову систему дитини, що відображається на її психічному здоров’ї. Ігри дійсно переважно з насильницьким характером, з вбивствами, різними війнами та подібною тематикою. Але в більшості випадках негативний вплив від комп’ютерних ігор отримують ті діти, яким не вистачає батьківської уваги, розуміння дорослими, спілкування з іншими дітьми. Так як кожна людина це індивід, і у кожного своє сприйняття світу, то і вплив комп’ютерних ігор буде різним для кожного. Для того щоб уберегти свою дитину від негативного впливу від комп’ютерних ігор, щоб дитина не просиджувала днями Назад | |
Бібліотека29.06.06 МІНЕРАЛЬНІ РЕСУРСИ ТА ДОБУВНА ПРОМИСЛОВІСТЬ КРАЇН СВІТУ: РОСІЯ 19.05.06 МИ ЙДЕМО! 19.05.06 СЛОБОЖАНСКАЯ ВОЛНА 19.05.06 СЛОВО І ВІДГОМІН 19.05.06 ГАЛИЦЬКЕ СЕЛО НАПРИКІНЦІ XVII – В ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XVIIІ СТ. (історико-економічний нарис за матеріалами Перемишльської землі) 19.05.06 НОВА РЕГІОНАЛЬНА ЕКОНОМІЧНА ПОЛІТИКА В УКРАЇНІ: ПРОБЛЕМИ І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ 19.05.06 ЗАСЕЛЕННЯ І ГОСПОДАРСЬКЕ ОСВОЄННЯ СТЕПОВОЇ УКРАЇНИ В XVI-XVIII СТ. 18.05.06 Концепція проекту «ЕНЕРГО-ЕФЕКТИВНИЙ РАЙОН» 23.05.06 ПІДРУЧНИК З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ: ІСТОРІЯ І ТЕОРІЯ 18.05.06 Методичні матеріали з історії України |
|
Розробка і підтримка – Центр інтелектуальних ресурсів і технологій. Редакція порталу "Всеукраїнська експертна мережа" може не поділяти думку автора публікації. Відповідальність за достовірність та аутентичність фактів, наведених в публікації, несе її автор Україна, Київ, 01001, вул. Костьольна 4, оф. 8 |
|