На главную страницу
Положення про ВГНО "Експерти України"
 
 Главная 
 Экспертная сеть 

От редактора
Правила портала
Защита интеллектуальной
собственности
Новости
Анонсы
Дайджест СМИ
Дайджест TV
Поиск

Авторизация
Логин:
Пароль:
Забыли свой пароль?
Регистрация
Поиск по порталу


Курсы валют

Поверни – я все пробачу!

Версия для печати Версия для печати

22.11.2007 12:31:55 | Ілля Василенко 

Не така вже рідкість, коли до сьогодні більш-менш благополучно живуть і працюють підприємства, засновані ще в позаминулому столітті. Нинішнє ВАТ "Холдингова компанія "Луганськтепловоз", що виросла з Російського товариства машинобудівних заводів Гартмана, один з таких прикладів. ВАТ "Холдингова компанія "Луганськтепловоз" випускає магістральні тепловози, дизель-поїзди, електропоїзди й транспортери. 76% акцій компанії належить ФДМ.

Як і будь-яке велике промислове підприємство, "Луганськтепловоз" навряд чи може занести собі в актив період 90-х років минулого століття. Природно, завод має потребу в модернізації, технологічному відновленні та технічному переозброєнні. Як це часто буває, у держави немає для цього необхідних коштів.

Розуміючи необхідність розвитку надперспективного підприємства, і зважаючи на те, що державних інвестицій для нього не передбачено, було прийнято логічне рішення - приватизувати "Луганськтепловоз". Але, отут-то й пішли неприємності.

Перший аукціон із продажу 76% акцій "Луганськтепловозу" пройшов в 2001 році. Тоді його переможцем став "АвтоКрАЗ-Холдинг". Однак згодом ФДМ заперечив результати аукціону. Наступний конкурс був намічений на початок жовтня минулого року. Однак, ФДМ України запропонував такі його умови, які були відверто дискримінаційними відносно всіх потенційних учасників конкурсу, крім російського "Трансмашхолдингу". В результаті судового позову від "Укрзалізниці" Господарський Суд Києва не дозволив тоді за безцінь віддати російській компанії настільки важливе для економіки нашої країни підприємство.

Несподіване продовження ситуація одержала навесні цього року. Ввечері 22 березня побачило світ рішення Господарського Суду Києва, яке скасовує заборону на проведення конкурсу по приватизації "Луганськтепловозу". У свою чергу, ФДМ без зволікань призначив аукціон на наступний ранок.

Природно, в умовах такої оперативності роботи Фонду держмайна, взяти участь у конкурсі змогли лише "правильні" претенденти – дві структури, афілійовані з "Трансмашхолдингом". Мова йде про російський Демиховський і Брянський машинобудівні заводи. Останній і виявився переможцем, купивши 76% акцій ВАТ "ХК "Луганськтепловоз" за 292,505 мільйонів гривень при початковій ціні підприємства в 292 мільйона гривень.

Відзначимо, що участь Демиховського заводу мало функцію підстраховування - приватизаційний аукціон не міг бути визнаний таким, що відбувся при наявності одного учасника. Взагалі ж це й приватизацією не можна було назвати - скоріше це був адресний продаж "Луганськтепловозу" заздалегідь визначеному інвесторові.

Природно, незадоволених було хоч греблю гати – від компаній, які були безпідставно не допущені до конкурсу до президента України, від експертів Світового банку до вітчизняних фахівців в галузі приватизації. В число тих, хто в силу надоперативності ФДМ просто не міг знати про проведений аукціон, потрапили досить серйозні інвестори, серед яких не тільки "Дніпровагонмаш" і Марганецький ГЗК, але й, наприклад, німецький Siemens, польський Kolej Baltyck, французька компанія Alstom.

Можна тільки уявити, яку суму вдалося б виручити за "Луганськтепловоз", у випадку якби хоч деякі з вищезгаданих компаній взяли участь в аукціоні. Наприклад, той же "Дніпровагонмаш" готовий був тільки почати торг із суми 500 мільйонів гривень!

Справедливе обурення перейшло в реальну площину – президент Віктор Ющенко звернувся з листами до Генерального прокурора й виконуючому обов'язки голови Служби безпеки України, у яких просив у межах своєї компетенції розглянути питання дотримання Фондом державного майна чинного законодавства при приватизації ВАТ "ХК "Луганськтепловоз" і у випадку встановлення порушень вжити відповідних заходів. Генеральна прокуратура подала позов до Господарського суду Києва з вимогою визнати недійсним договір купівлі-продажу 76% акцій "Холдингової компанії "Луганськтепловоз".

Не стояли осторонь і компанії, які не зі своєї волі не змогли взяти участь у приватизаційному конкурсі по "Луганськтепловозу" – наприкінці березня 2007 року ВАТ "Дніпровагонмаш" подало позов до Господарського суду Києва у зв'язку з порушеннями, допущеними ФДМ при проведенні приватизаційного конкурсу. Майбутній результат судових позовів з самого початку не викликав сумнівів – спочатку 25 червня Господарський суд Києва частково задовольнив позов "Дніпровагонмашу", тим самим визнавши недійсним договір купівлі-продажу 76% пакета акцій ВАТ "ХК "Луганськтепловоз" і зобов'язавши покупця – ЗАТ "Управляюча компанія "Брянський машинобудівний завод" – повернути пакет акцій ФДМ.

Крім цього було визнано недійсними рішення Фонду держмайна про поновлення конкурсу, про недопущення до участі в конкурсі ВАТ "Дніпровагонмашу" і про визнання переможцем конкурсу ЗАТ "Управляюча компанія "Брянський машинобудівний завод". Через три місяці – 25 вересня вже Київський апеляційний господарський суд залишив без змін вищезгадане рішення Господарського суду Києва, а також не задовольнив апеляційні скарги ФДМ, ЗАТ "Управляюча компанія "Брянський машинобудівний завод", ВАТ "ХК "Луганськтепловоз".

І от днями, Вищий господарський суд України відхилив касаційні скарги Фонду державного майна, " Управляючої компанії "Брянський машинобудівний завод" і самого "Луганськтепловозу", тим самим, залишивши без зміни судові рішення першої й апеляційної інстанції.

Суди всіх трьох інстанцій підтвердили незаконність приватизації ВАТ ХК "Луганськтепловоз". Тепер ситуація може розвиватися єдиним чином – "Луганськтепловоз" повинен бути повернутий державі.

Ця процедура регламентується кабмінівською Постановою № 32 від 18 січня 2001 року – "Порядок повернення в державну власність об'єктів приватизації у випадку розірвання або визнання недійсними договорів купівлі-продажу таких об'єктів", – яке пропонує Фонду державного майна у двотижневий строк внести до реєстру власників акцій акціонерного товариства запису про перехід права власності на цей пакет акцій. Зрозуміло, що акції "Луганськтепловозу" будуть переведені на користь держави.

Не викликає сумнівів той факт, що після формування нового складу уряду у Фонду держмайна буде інший керівник. Однак, політична ситуація дає Валентині Семенюк прекрасний шанс після численних скандалів, що супроводжують її діяльність на пості голови ФДМ України, залишити високий державний пост на мажорній ноті, з гордо піднятою головою, показавши, що вона є законослухняним державним чиновником, справою продемонструвавши прихильність інтересам держави.

Тому, що інформацію, яка з'явилась учора, про те, що юристи ФДМ розглядають можливість оскарження судових рішень щодо незаконності приватизації ХК "Луганськтепловоз" у Верховному Суді України варто поки що розцінювати як несанкціоновану керівником ФДМ поспішну й навіть нервову реакцію рядових співробітників цього відомства. Хочеться бути оптимістом і вірити в державницьку позицію Валентини Семенюк.

Автор:  Ілля Василенко
Источник:  Економічна правда
Ссылка:  http://epravda.com.ua/news/2007/11/22/58117.htm

Возврат к списку



Дайджест по разделам
Демография (9) 
Здравохранение (188) 
Культура (92) 
Лица эпохи (9) 
Научные исследования (7) 
Образование (61) 
Политика и общество (848) 
Экология (33) 
Экономика (392) 
Энергетика (37) 

НОВОСТИ

«Газпром» збирається продавати нафту і газ не за долари, а за рублі і євро
Просмотров: 6

АНОНСЫ

ПРОГНОЗ ЭКСПЕРТА
Олексій Голобуцький
Коаліція - прем’єр - уряд (експертне опитування)
Просмотров: 26

БИРЖЕВАЯ АНАЛИТИКА
В мире

В Украине
Всеукраинская экспертная сеть
Разработано в «ЦИРТ»


© «ВЭС», 2020
Разработка и поддержка – Центр интеллектуальных ресурсов и технологий. © Все права защищены. Использование материалов портала разрешается при условии ссылки (для Интернет-изданий – гиперссылки) на www.experts.in.ua