www.experts.in.ua

Русский  |  Українська

Помощь  |

Регистрация  |  Логин:


Пароль:


запомнить


Про проект

Головна

Події

Дайджест ЗМІ

Аналітика

Проекти

Опитування

Регіони

Експерти

Прогноз експерта

Бібліотека

Офф-лайн

Фотоархів

Контакти

Відгуки

Партнери

Посилання

...

Рубрики

Економіка

Політика та суспільство

Освіта

Охорона здоров'я

Культура

Эксперты


Лара Синельнікова

Доступ закрыт ...

Отзывы


Володимир Фесенко

- Вне всякого сомнения, создание такой экспертной сети...

Доступ открыт ...

Запитання юристу


На запитання наших експертів відповідає юрисконсульт ЦІРТ

Головна  /  Аналітика

Зовнішнє тестування 2006 року – старт в життя? перенесення? відмова? профанація? … ? Погляд практика

10.03.06  |  Володимир Бєлий

Рейтинг матеріалу 0,0

Останнім часом висловлюються побоювання щодо можливої профанації ідеї, що лежать у соціальних цінностях шкільного зовнішнього тестування.

 

Але є сенс заспокоїти себе, що цього не відбудеться. Так, ми можемо отримати провал у застосуванні зовнішнього тестування. Такий «прекрасний досвід» у нас вже був в давнину міністра Петра Таланчука, людини неординарної, талановитої, яка завжди мала достатню соціальну значущість. Проте …

 

А в нинішній період, коли замість еволюції наше суспільство захопилося революцією, забувши, що остання в суті своїй означає повернення на попередні позиції, тим більше формуються значні ризики. В університетах зараз активно говорять про те, що вся вступна процедура, як і раніше, буде «в їхніх в руках». І не тільки говорять, а і активно працюють по підготовці звичних попередніх вступних випробувань. Кожний університет відповідно до специфіки своєї «вотчини». Ми орієнтуємо вчителів готувати ліцеїстів і до зовнішнього тестування і до специфіки університетського тестування. Проте це часто вимагає поєднання взаємно протилежних підходів. Тобто питання: «Чи вдасться зацікавленим провалити ведучу роль зовнішнього тестування?» залишається актуальним.

 

Проте це питання обов'язково ще встане і в іншій площині. Якщо впровадження зовнішнього тестування провалиться, то це буде профанацією не доброї ідеї, а масштабною профанацією влади, що таке допустить. Саму ж ідею довести до профанації ніхто вже не зможе. Часи не ті. Не тільки тому, що це – мовляв , ідея, а просто самим фактом своєї багаторічної реалізації в державах, де влада вже не може тримати людей за профанів.

 

А так, що виходить? Організатори доручення провалять, а винними призначать розумних людей, що підготували високоінтелектуальний продукт, і народ, до якого цей соціальний продукт так і не дійшов?! Як це вже було з тими соціалістичними програмами, які знайшли своє соціальне втілення у Швеції, Норвегії і інших країнах, але тільки не у нас? Якщо ти, влада, так ведеш справи, що у тебе не виходить, то це ще не означає, що винна сама справа. Адже інші («стара Європа» разом з новими постсоціалістичними країнами, США, Канада, Грузія і т.д.) з такими справами успішно справляються.

 

За знання випускників відповідають вчителі разом з директором школи, а за застосування знань – поводирі суспільства, формуючи в ньому чи то стимули, чи то, як дотепер, антистимули. А зовнішнє тестування по суті своїй однозначно є стимулом. Недоліки особистого розвитку дорослих не треба ставити попереду справи як загальнодержавну проблему: «Мовляв, суспільство не готове». Яка його частина не готова – дорослі чи діти, тобто випускники?

 

Впроваджується зовнішнє тестування для випускників шкіл, яким ще тільки через 5 років входити в продуктивне життя. І в їхньому середовищі ніхто і під лупою не знайде супротивників прозорої і чистої технології тестування. Безліч навчальних колективів давно нею користуються і користуються успішно. В першу чергу, як найкращим засобом стійкої мотивації до якісної навчальної підготовки. Дитяча душа в своїй невинності ще здатна спиратися на ідеали добра і чесності як продуктивні соціальні ресурси життєвості.

 

Протидія, перш за все, йде із середовища деяких батьків і керівництва ВНЗ. Багато хто з них не уявляє життя своїх дітей або установ без «ручного управління».

 

Якщо такі порядки суб'єктивного втручання в життя того «поля», на якому висівається «розумне, добре і вічне» залишати і далі, то ефект «солоного огірка» все глибше і ширше буде розповсюджуватися і в дитяче середовище. Зрештою у нас і випускники замість невинної юної душі життєвих оптимістів стануть все більше нагадувати своїх батьків, яким легко приклеїти лейб «профанів» і які ніяк не відшукають собі «правильних поводирів».

 

Шановні вчителі, школярі, батьки, інтелектуали!

 

Давайте не будемо підставляти свої вуха для чергової «локшини», що випікається тими, хто спить і бачить: як би все залишити на колишніх позиціях? Уважно вдивімося в цю «локшину», і, можливо, нам вдасться ясно побачити, що головний мотив всіх гальмівних дій – це політика правління за віковічним слов'янським сценарієм: «Народ треба тримати в чорному тілі, бо на всіх рівності, свободи і матеріального благополуччя не вистачить». Невже нам залишиться тільки спостерігати за життям громадян сусідніх країн, де всього цього вистачає на всіх працюючих і не тільки?

 

Україна входить в першу 25−ку країн світу за чисельністю населення і в першу десятку за об’ємом природних ресурсів, а при цьому «пасе задніх» (78−е місце) по індексу людського розвитку (ІЛР). Це що ж народ винний, що не працює над своїм розвитком?

 

Ні, лейбл профанації не приклеїться ані до ідеї, ані до людей, що прагнуть до розвитку. Він буде доречним тільки горе-поводирям. І є сенс побажати: «Позбав нас, Всевишній, від таких!»

 

Немає сумнівів, що у нас добра система освіти в частині формування людського інтелектуального ресурсу. Але вона украй примітивна в частині його продуктивного використання. Не забуватимемо: доля тих систем організму, що в житті не використовуються природним чином – це угасання, атрофія. Ніякі стимулятори не допоможуть, якщо поточне життя не потребує застосування тієї чи іншої нашої функції в автоматичному режимі.

 

Якщо щоденно природним чином не утвердити пошану до педагога з боку суспільства, то ніякі разові акції до дня вчителя здорового продуктивного шарніру «вчитель – суспільство» не сформують. І не треба окремі випадки талановитих педагогів-ентузіастів видавати за характеристики всієї системи. Рівно як результативну державну службу по організації освітньої системи ХХI століття замінювати фоном постійних візитів на різні ювілеї з красивими і розумними мовами про справу. А де ж справа?

 

Починаємо навчальний рік і не знаємо: чи то працюють підготовчі курси вищих навчальних закладів зі своєю індивідуальною специфікою і власним розкладом попередніх вступних випробувань, чи то виключно незалежне зовнішнє тестування! Перше і друге диктують зовсім різну фактичну дату закінчення навчального року для випускників 11— х класів. І якщо у більшості шкіл – 1−2 випускних класи з півсотнею дітей, то є заклади, приміром, як наш ліцей, де у семи класах нараховується 270 випускників, що займаються профільним поглибленим вивченням циклу дисциплін. Можливо вже пора в законодавчому порядку визначитись: на які поточні функції доцільно витрачати робочий час організаторів системи освіти, а на які – це викинути народні гроші на вітер? Може пора зрозуміти, що зрештою як в цілому, та і для зовнішнього іміджу системи, важливіше: масовий ентузіазм усіх організаторських рівнів роботи на публічних заходах, щоб постійно розказувати, які ми «розумні та таляновиті», чи добротно і вчасно виконувати системну справу і вже її «вустами» заявляти про свій освітній потенціал як реально працюючого суспільного ресурсу нації? За таких підходів ми б, напевне, розпочинали навчальний рік у повній ясності і розумінні, як і до чого готувати випускників.

 

А так: «Маємо, те що завжди мали»?! Ви кажете: «Треба робити справу не з „бухти-барахти“, а поступово»?

 

Звичайно, що так! От тільки дуже велика різниця може бути від вибору предмету поетапності. Одне діло, коли на першому етапі будуть охоплені зовнішнім тестуванням найбільш зацікавлені і підготовлені випускники, тобто бажаючі поступити на навчання за кошт держави, і зовсім інше, коли примусово тестуватимуться всі випускники класу у деякій локальній «географічній» поетапності. Адже одне діло, коли зусилля організаторів зосереджені на пошук оптимальної адаптації цінностей тестування, і зовсім інше, коли – на пошук такого позиціювання, що задовольнило би всіх. Невже ми такі особливі, що здатні на останнє? Єдине рішення ще ніколи всіх не задовольняло. Але ж ми не відмовляємося від розбудови свого життя тільки тому, що воно розвивається не зовсім так, як нам хочеться. Мабуть, треба додати: за здорового розуму.

 

 

Заступник директора з НВР

фізико-технічного ліцею м. Херсона                                                                     Володимир Бєлий

 

 

Редакція порталу «Всеукраїнська експертна мережа» може не поділяти думку автора публікації. Відповідальність за достовірність фактів, наведених в публікації, несе її автор.


 

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

 


1  |  22.03.06  |  Наталія Віталіївна Невінчана

Зовнішнє тестування

Вітаю думки щирі і незаангажовані, які прориваються хоча б на сторінках нашого порталу. Як вчитель-практик також підтримую ідею зовнішнього тестування. Справа надзвичайно важлива і дуже на часі. А щоб не повторився 1993 рік, потрібно дати можливість впроваджувати ідею тестування фахівцям і в жодному разі не вдаватися до артилерійських наскоків.
Знаю, що учні, яким довелося брати участь у зовнішньому тестуванні, оцінюють його схвально. Під час анкетування довіру йому висловили навіть ті, хто отримав невисокі результати. Вони переконалися, що процедура була чесною і зробили висновки, що їм потрібно серйозніше ставитися до підготовки.
Не жахаються зовнішнього тестування і наші вчителі. Навпаки — вони розчаровані, що цього року їхні учні, можливо, не зможуть перевірити свої знання таким чином. Знаю, що ті вчителі, які дають учням міцні знання ( а не «дарують» оцінки), не бояться такого тестування.
Переконана, що майбутнє саме за такою формою. Вона дасть можливість узгодити вимоги середньої та вищої ланок, дасть випускникам рівні можливості доступу до вищої освіти, позитивно впливатиме на якість освіти, адже ключове слово в ньому — «НЕЗАЛЕЖНЕ».
Експерт порталу Н.Невінчана


Тема

Текст


Назад  | 


Сергій Толстов

Якщо завтра – війна?

Доступ открыт ...

Бібліотека

18.01.07

Доступ закрытПридністровський дайджест № 01 2007

18.01.07

Доступ закрытЕвропейский выбор Молдавии

28.12.06

Доступ закрытПридністровський дайджест № 37

27.11.06

Доступ закрытМЕТАФОРА

13.11.06

Доступ закрытЛюбовь подарила нам крылья

13.11.06

Доступ закрытМАРКЕТИНГОВОЕ ИССЛЕДОВАНИЕ ПОТЕНЦИАЛЬНЫХ ВОЗМОЖНОСТЕЙ СЕГМЕНТА ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОГО РЫНКА

10.11.06

Доступ закрытПридністровський дайджест № 34

07.11.06

Доступ закрытПРАВО НА ПIСНЮ

06.11.06

Доступ закрытНАУКОВА РОБОТА І УПРАВЛІННЯ ЗНАННЯМИ. Навчальний посібник.

02.11.06

Доступ закрытНайдавніші міста Донеччини (міфи і реальність)

...


Розробка і підтримка – Центр інтелектуальних ресурсів і технологій.
© Всі права захищені. Використання матеріалів порталу дозволяється за умови посилання (для Інтернет-видань – гіперпосилання) на www.experts.in.ua
З правилами користування порталом можна ознайомитися тут

Редакція порталу "Всеукраїнська експертна мережа" може не поділяти думку автора публікації. Відповідальність за достовірність та аутентичність фактів, наведених в публікації, несе її автор

Україна, Київ, 01001, вул. Костьольна 4, оф. 8
Тел: +38 (044) 494-24-61, Факс: +38 (044) 494-24-62
E-mail: