|
|
|
ГоловнаПодіїДайджест ЗМІАналітикаПроектиОпитуванняРегіониФорумЕкспертиПрогноз експертаБібліотекаПартнериПро порталОфф-лайнФотоархівКонтактиВідгукиПосилання... РубрикиЕкономіка Політика та суспільство Освіта Охорона здоров'я Культура
|
Головна / Аналітика Чи потрібні Україні євростандарти освіти?
Сьогодні процеси євроінтеграції проникають в усі сфери нашого життя, поглиблюються політичні, економічні, культурні зв’язки України з іншими європейськими державами. У сфері освіти ці тенденції втілились в ідеї приєднання нашої країни до загальноєвропейського освітнього простору, що ґрунтується на європейських традиціях відповідальності освіти перед суспільством, на широкому й відкритому доступі як до доступеневого, так і післяступеневого навчання, на освіті для розвитку особистості й навчанні протягом усього життя
Зараз динамічно реформується українська національна система освіти, що має відповідати кращим європейським стандартам і передбачає підняття престижу освіти, полегшення мобільності студентів та розширення можливостей їх працевлаштування. З цією метою у травні 2005 року на рівні Міністерства освіти України була підписана декларація про участь вітчизняних вищих навчальних закладів у Болонському процесі.
Входження України в загальноєвропейський освітній простір є надзвичайно важливим для подальшого розвитку нашої країни. Цей процес є серйозним кроком уперед у галузі освіти. Усі нововведення мають на меті запровадження європейських стандартів освіти. Ми не тільки на словах, а й на ділі робимо спробу наблизитися до загальноєвропейського освітнього рівня. На нашу думку, це має досягатися і якістю знань, і запровадженням інноваційних технологій, і, без сумніву, всією системою організації навчального процесу й оцінювання якості знань у сучасних умовах. Прогресивні університети мають на меті готувати спеціалістів, що знайдуть своє місце не тільки в Україні, а й у Європі, досягти того, щоб диплом вітчизняного навчального закладу був конкурентноспроможним у європейських країнах, а в перспективі – й у світі.
На сьогодні запровадження Болонської системи у вищих навчальних закладах України знаходиться на початковому етапі. Заплановано, що освіта України повністю перейде на Болонську систему до 2010 року. Аналізуючи сучасні зміни законодавчої бази у сфері освіти, можна стверджувати, що зараз відбувається інтенсивна реорганізація структури університетів, проводиться адміністративна реформа та деякі перебудови у системі навчання. У більшості вищих навчальних закладів уже було введено
Існує ряд проблем загального штибу: невідповідність загального переліку спеціальностей та відмінності правил їх виділення; на українському рівні відсутня остаточно сформована законодавча база (а це у подальшому іще й додаткові фінансові витрати). Це той розрив, кий нам необхідно подолати на шляху до євроосвітнього простору.
До того ж, попри всі позитивні моменти приєднання до освітнього простору Європи, у пересічних громадян часто виникають опасіння: чи доцільне поєднання загальноєвропейських освітніх традицій з вітчизняними? чи не погіршить це якість освіти, адже наша система освіти за радянських часів вважалась однією з найкращих? Але ці сумніви є безпідставними. Болонська система ґрунтується на балансі між нововведеннями й традиціями, академічними перевагами
Отже, незважаючи на те, що перехід на Болонську систему – це тривалий та складний процес, її запровадження вже зараз дає позитивні результати, а в майбутньому – активно сприятиме зміцненню політичних, економічних та культурних зв’язків України з країнами Європи.
Назад | |
Бібліотека08.08.06 Альтернатива політичної системи в Україні. Ідея Софократії 27.07.06 ІСТОРІЯ. т. 12 ДОНЕЦЬКИЙ ВІСНИК НАУКОВОГО ТОВАРИСТВА ім. ШЕВЧЕНКА 19.07.06 Рефлексивно-инновационная стратегия индивидуального консультирования управленцев 19.07.06 Психология творчества и рефлексии в современных социальных практиках 19.07.06 Методы оптимизации творческого мышления 19.07.06 КЛЮЧИ ПЕДАГОГИКИ СОТВОРЧЕСТВА 19.07.06 Рефлексивно – акмеологические подходы к образованию психолога 17.07.06 Події і люди Бахмутчини 17.07.06 ДОНЕЦЬКИЙ ВІСНИК НАУКОВОГО ТОВАРИСТВА ім. ШЕВЧЕНКА 11.07.06 ПИСАТЕЛЬ ЕВГЕН (ЕВГЕНИЙ) ПЛУЖНИК. ДУША, НАПОЛНЕННАЯ БОЛЬЮ |
|
Розробка і підтримка – Центр інтелектуальних ресурсів і технологій. Редакція порталу "Всеукраїнська експертна мережа" може не поділяти думку автора публікації. Відповідальність за достовірність та аутентичність фактів, наведених в публікації, несе її автор Україна, Київ, 01001, вул. Костьольна 4, оф. 8 |
|