www.experts.in.ua

Русский  |  Українська

Помощь  |

Регистрация  |  Логин:


Пароль:


запомнить


Про проект

Головна

Події

Дайджест ЗМІ

Аналітика

Проекти

Опитування

Регіони

Експерти

Прогноз експерта

Бібліотека

Офф-лайн

Фотоархів

Контакти

Відгуки

Партнери

Посилання

...

Рубрики

Економіка

Політика та суспільство

Освіта

Охорона здоров'я

Культура

Эксперты


Віталій Шафранський

Доступ закрыт ...

Отзывы


Володимир Фесенко

- Вне всякого сомнения, создание такой экспертной сети...

Доступ открыт ...

Запитання юристу


На запитання наших експертів відповідає юрисконсульт ЦІРТ

Головна  /  Дайджест ЗМІ

Прапор і барабан для міноритарія

11.01.07  |  proUA  |  Олександр Доронін

Верховна Рада України зробила крок назустріч новому розподілу власності в країні.

 

Тема рейдерства, проти якої нібито виступають багато народних депутатів, в сесійному залі насправді була побічно підтримана шляхом голосування за зміни в Закон Про внесення змін до закону «Про господарчі товариства».

 

Зміни торкнулися зниження кворуму до 50%+1 акція на повторних зборах акціонерів. Нагадаємо, що раніше кворум вважався таким, що відбувся, за наявності на зборах акціонерів 60%+1 акції. Це дозволяло власникам трохи більше 40% акцій фактично блокувати збори акціонерів. Тепер у випадку, якщо з яких-небудь причин при перших зборах кворум в 60%+1 акція не відбувся, то на наступних зборах акціонерів достатньо 50%+1 акцію для того, щоб провести своє рішення. Де-юре зміни розмили поняття міноритарного акціонера, підвищивши значення власника 50% пакету акцій.

 

Раніше 40% пакет акцій дозволяв блокувати збори акціонерів, таким чином «примушуючи» власника мажоритарного пакету вважатися з думкою міноритарія. Прийняті ж зміни в Закон дозволять «продавлювати» рішення більшості, при яких міноритарії втрачають можливість якого-небудь впливу на господарчі процеси на підприємстві, навіть через процедуру блокування зборів акціонерів.

 

Для порівняння в Російській Федерації також діє система двоступінчатого зниження кворуму. Проте там другі збори вважаються легітимними у разі присутності власників більше 30% акцій. Це означає, що при особливих зусиллях міноритарії, що мають більше 30%+1 акцію, можуть провести рішення, що суперечить інтересам більшості (що вкрай складно). У такій ситуації мажоритаріям просто невигідно ігнорувати збори акціонерів.

 

Рішення про скорочення прав міноритарних акціонерів ухвалювалося 237 голосами народних депутатів від більшості. Це вже друга спроба коаліції знизити кворум на зборах господарчих товариств. Попередня спроба, підтримана 241 голосами парламентаріїв, натрапила на вето Президента. Зокрема, проти ухвалення таких змін виступала Українська асоціація інвестиційного бізнесу. В той же час, рішення про двоступінчату систему зниження кворуму підтримувалося Фондом держмайна.

 

Чим же пояснюється така наполегливість депутатів, що лобіюють зниження планки кворуму, і позиція ФДМ? Відповідь на це питання лежить в площині розподілу власності деяких господарчих об’єктів в Україні. Проблема управління підприємствами, в яких присутні великі міноритарні пакети актуальна для багатьох ФПГ, що стикаються з проштовхуванням односторонніх рішень на зборах акціонерів, так само як і держави, у якої залишаються блокуючі пакети багатьох великих господарчих об’єктів. Так, скажімо, після ухвалення змін значення державних блокуючих пакетів істотно зросте. Це означає, що парламентська більшість через ФДМ зможе впливати на діяльність господарчих товариств, що входять в сферу впливу ФПГ, що не входять в коаліцію. Адже при кворумі в 50%+1 акцію ухвалення рішення забезпечується всього лише 25%+1 акцією, тобто державним пакетом.

 

Ключового удару дані зміни повинні завдати по ВАТ «Укрнафта», в якому присутній великий міноритарний пакет групи «Приват». На сьогоднішній день відбувається наступ на активи даної ФПГ, про що вже писав proUA. Таким чином, у разі підписання змін Президентом, найближчим часом можна буде чекати змін в менеджменті цієї великої компанії.

 

У число об’єктів, які, ймовірно, піддадуться атаці і можливій зміні менеджменту аж до проведення допемісії можуть стати: обленерго, НПЗ «Нафтохімік Прикарпаття», «Заваллівський графітовий комбінат», СК «Астарта», ВАТ «Ленінська кузня», «Укрзовніштранс», «Галичцукор». Крім того, мова йде про майже 300 підприємств, в яких держава має більше 25% акцій, серед яких цукрові заводи, сільгосппідприємства, АТП.Процес перерозподілу власності, ймовірно, торкнеться і недержавних активів. У цьому напрямі спостерігатиметься ослаблення групи «Приват» і низки менш великих ФПГ, не афілірованих з парламентською коаліцією.

 

У результаті, прийняті парламентом зміни в Закон «Про господарчі товариства» принесуть багато головного болю міноритаріям, права яких у разі підписання Закону обмежуватимуться в кращому разі отриманням дивідендів. Якщо вони, звичайно, будуть.


: http://ua.proua.com/accent/2007/01/10/154231.html

Назад  | 


Олег Морква

Фондовий ринок у 2007 році

Доступ открыт ...


Розробка і підтримка – Центр інтелектуальних ресурсів і технологій.
© Всі права захищені. Використання матеріалів порталу дозволяється за умови посилання (для Інтернет-видань – гіперпосилання) на www.experts.in.ua
З правилами користування порталом можна ознайомитися тут

Редакція порталу "Всеукраїнська експертна мережа" може не поділяти думку автора публікації. Відповідальність за достовірність та аутентичність фактів, наведених в публікації, несе її автор

Україна, Київ, 01001, вул. Костьольна 4, оф. 8
Тел: +38 (044) 494-24-61, Факс: +38 (044) 494-24-62
E-mail: